تا بیست و سوم مهرماه
یازدهمین نمایشگاه برق و اتوماسیون صنعتی و دوازدهمین نمایشگاه لوستر و روشنایی امروز در اصفهان گشایش یافت.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ 12 October 2021

این نمایشگاه تا بیست و سوم مهرماه 1400 و به مدت چهار روز میزبان فعالان، کارشناسان، متخصصان و علاقمندان حوزه‌های مرتبط خواهد بود.
این دو نمایشگاه میزبان شرکت‌های فعال در حوزه‌های مرتبط با برق، اتوماسیون صنعتی، لوستر و روشنایی خواهند بود و شرایطی را فراهم می‌آورند تا شرکت‌ها، به‌روزترین تجهیزات، خدمات و کالاهای خود را در معرض بازدید متخصصان، کارشناسان، علاقه مندان و فعالان این حوزه قرار دهند.
شرکت‌های حاضر در این دو رویداد نمایشگاهی، در حوزه‌های لوستر، چراغ و لوازم روشنایی، انواع سیم، کابل و سایر تجهیزات برق و الکترونیک، انواع سوییچ و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی، تابلو و تجهیزات برق صنعتی و تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی فعالیت دارند. این شرکت‌ها از استان‌های اصفهان، تهران، بوشهر، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی و یزد در این دو رویداد نمایشگاهی حضور خواهند داشت. همچنین شرکت ویستا تجهیز به عنوان نماینده تولیدکنندگان آلمانی در یازدهمین نمایشگاه برق و اتوماسیون صنعتی و دوازدهمین نمایشگاه لوستر و روشنایی حضور خواهد داشت.

نمایشگاه برق اصفهان 20 ساله شد
مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه نمایشگاه برق دارای سابقه‌ای ۲۰ ساله در اصفهان است، گفت: این نمایشگاه تخصصی از اوایل دهه هشتاد جزو نمایشگاه های ثابت اصفهان بوده که هر دو سال یک بار برگزار می شود.
مجید نایب‌زاده افزود: شرکت نمایشگاه های اصفهان در راستای سیاست حفظ، توسعه و کیفی‌سازی نمایشگاه های خود، سال گذشته جابجایی محل نمایشگاه به سایت جدید را انجام داد و امسال دوره یازدهم نمایشگاه برق در محل جدید پذیرای فعالان صنعت برق است.
وی افزود: این دوره با حضور ۸۶ شرکت کننده از هشت استان کشور و در فضای ۱۲ هزار مترمربع فضای سرپوشیده نمایشگاهی برگزار می شود.
مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد بعد از چند ماه وقفه در صنعت نمایشگاهی با پرپایی نمایشگاه ها شاهد رونق این صنعت باشیم.

نمایشگاه برق موجب توسعه زیرساخت‌ها می‌شود
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه نبود تعادل بین قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی برق، گپ بزرگی را در صنعت برق ایجاد کرده است، گفت: وزارت نیرو برای افزایش تولید برق برنامه دارد که ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه برای چهار سال آینده احداث کند.
رسول موسی رضایی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه ها از یک بعد موجب ایجاد انگیزه در بین سازندگان و تولیدکنندگان می شود، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه موجب توسعه زیرساخت ها، مسائل فنی در حوزه برق می شود.
وی با اشاره به گزارشی از وضعیت برق استان، گفت: تابستان ۱۴۰۰، فصل سختی را به لحاظ خاموشی ها و قطعی برق گذراندیم و شاهد ناترازی تولید و مصرف برق در کشور بودیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار مگاوات بین تولید و مصرف برق ناترازی وجود داشت که تامین این میزان برق کار سختی بود، توضیح داد: از سوی دیگر با توجه به وضعیت بسیار کم بارش ها، در ذخایر مخازن آب دچار مشکل بودیم و با خروج نیروگاه های برقابی شاهد گرفتاری قطعی برق در تابستان شدیم.
وی همچنین اضافه کرد: هر سال شاهد رشد ۳ تا ۵ درصدی مصارف جاری و بخش صنعت هستیم که مجموع این عوامل و استراتژی های اتخاذ شده به لحاظ تولید و پشتیانی، توسعه تولید، صادرات و ... موجب شد تا کشور در سال ۱۴۰۰ با گرفتاری تولید و کمبود برق مواجه شود.
موسی رضایی با بیان اینکه تابستان امسال در اصفهان به دنبال مدیریت کمبود تولید برق بودیم، تصریح کرد: این کار با کمک صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن و سیمان انجام و موجب شد تابستان امسال را با تمام سختی ها پشت سر بگذاریم.
وی با بیان اینکه آنچه وزارت نیرو در برنامه دارد اجرای ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه برای چهار سال آینده است، گفت: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاه های کشور نزدیک ۸۶ هزار مگاوات است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه اجرای ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه کار سخت و بزرگی است، گفت: با موافقت نامه وزیر نیرو و صمت قرار شد از این میزان، ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع سنگین ایجاد شود، به عنوان مثال فولاد مبارکه ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه احداث کند.
به گفته موسی رضایی، براساس این سیاست قرار است ۱۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات نیروگاه با سرمایه گذاری صنایع سنگین و کارخانجات بزرگ کشور برای افزایش ظرفیت تولید برق ایجاد شود.
وی همچنین افزود: قرار است ۱۰ هزار مگاوات دیگر توسط خود وزارت نیرو ایجاد شود و به نحوی نیروگاه های سیکل ترکیبی خود را توسعه دهد که از این طریق می توان حدود ۱۳ هزار مگاوات به تولید برق کشور اضافه کرد.

ارتقای نرم‌افزاری، نتیجه نمایشگاه برق اصفهان
رئیس اتحادیه برق و الکترونیک اصفهان نیز در این مراسم، گفت: اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان برق و الکترونیک اصفهان با سابقه ای ۵۰ ساله دارای ۱۵۰۰ عضو تولیدکننده، فروشنده و مجریان برق است.
عماد افهام افزود: برای ارتقا فعالیت مجریان برق، دوره هایی در کمک شرکت های توزیع برق و فنی و حرفه ای برگزار کرده ایم و ساماندهی خوبی در این خصوص انجام شده است.
رئیس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان هم در این مراسم با بیان اینکه استان اصفهان موفق شده پس از سالیان طولانی نمایشگاهی را داشته باشد که چشم هر بیننده ای را خیره می کند، گفت: در محل جدید نمایشگاه صنعتگران می توانند، عرصه های کار خود را به نمایش بگذارند.
سید محسن پورسعید همچنین افزود: حل مشکل آب اصفهان به عنوان یکی از معضلات این استان امروز دغدغه مردم این شهر و مدیران آن شده است.
وی با بیان اینکه انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان دارای ۴۵۰ عضو است، توضیح داد: بیشتر اعضای آن تولیدکنندگان برق هستند که بخشی آنها دارای کارخانه و نیروی کار و کارگری هستند که هدف ما حفظ این کارگاه ها و حفظ آنها و بالابردن تولید کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار