مدیر عامل جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی گفت : بیماری ای ال اس یک بیماری پیشرونده عصبی است .
کد خبر: ۱۰۰۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 13 October 2021

محمد زارعان گفت : بیماران مبتلا به ای ال اس هر روزه با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند .

این بیماری در ابتدا با کاهش عملکرد عضلات آغاز می شود. با پیشروی بیماری همه عضلات حرکتی بدن (حتی قدرت پلک زدن از کار می افتد).

دکتر محمد زارعان افزود:از همان ابتدا بیماری این بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه هستند. هزینه های بالای درمان همچنین تجهیزات توانبخشی کمر خانواده بیماران را خم کرده است.

هنوز درمان قطعی برای این بیماران وجود ندارد

وی گفت طی سالهای گذشته مکاتبات بسیاری با وزارت بهداشت و مجلش شورای اسلامی انجام داده ایم. ولی متاسفانه هنوز این بیماری به عنوان بیماری خاص شناخته نشده است.

زارعان افزوده در ادامه روند پیگیری های انجام شده برای قرار گیری این بیماری به عنوان بیماری خاص وزارت بهداشت این موضوع را منوط به مصوبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دانست.

به همین منظور پیگیری هایی از نمایندگان مجلس صورت گرفت که سرانجام این موضوع از وظایف دولت عنوان شد.

وی گفت: دکتر مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اینگونه عنوان کردند که وزارت بهداشت کمیسیون مستقلی برای قرارگیری بیماری ها در زمره بیماری های خاص دارد همه بیماری ها بایستی در کمیسیون بررسی شود و بودجه درخواستی در بودجه سالانه ارائه شود و مجلس نمی تواند در مورد یک بیماری اعلام نظر کند.

حجت السلام دکتر محمد زارعان مدیر عامل جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی ابراز امیدواری کرد. با تغییرات صورت گرفته در دولت و آمدن دولت انقلابی، نگاه ها نسبت به بیماری های خاص تغییر کرده و این بیماری نیز به عنوان بیماری خاص شناخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار