تفاهم‌نامه‌ای میان دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، کانون وکلای دادگستری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در زمینه ارائه خدمات و حمایت حقوقی از زنان و خانواده‌ها امضا شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 13 October 2021

به گزارش تابناک به نقل از استانداری اصفهان، شادی فضلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده این استانداری با اشاره به امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم‌نامه در راستای افزایش دانش حقوقی و کاهش مسائل قانونی ناشی از ناآگاهی و عدم پشتیبانی لازم امضا شده است.

وی افزود: مسائل حقوقی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها و بانوان است و نیاز به ارائه آموزش‌ها و خدمات در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به موضوع این تفاهم‌نامه اظهار داشت: راه‌اندازی کلینیک تخصصی حقوقی خانواده، آسیب‌ شناسی قوانین در حوزه بانوان و خانواده، تهیه پیشنهادهای اصلاحی درخصوص پیش‌نویس‌ طرح‌ها و لوایح قانونی، برگزاری سمینارهای تخصصی و انجام و نظارت بر طرح‌های پژوهشی مرتبط از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به مدت ۲ سال از تاریخ امضاء و مبادله (مهر ماه ۱۴۰۰) معتبر است.

فضلی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری به عنوان یکی از محورهای اصلی این تفاهم‌نامه محسوب می شود بیان کرد:این کانون موظف به تأمین وکلا و مشاوران مورد نیاز کلینیک حقوقی، ارائه مشاورهای حقوقی معاضدتی به صورت رایگان و ۲ روز در هفته و راه‌اندازی میز خدمت در مراکز آموزشی، فرهنگی، اجرایی است.

وی اضافه کرد: سایر طرفین قرارداد نیز موظف به همکاری در تأمین مکان کلینیک حقوقی، جذب مخاطب، ایجاد بستر برگزاری دوره‌های آموزشی، ترویج فرهنگ استفاده از خدمات و راهنمایی وکلا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار