استاندار اصفهان گفت: چنانچه خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ به سرانجام برسد سبب ساز توسعه روابط ۲ شهر و کشورهای ایران و سوییس خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴ 14 October 2021

سید رضا مرتضوی روز پنجشنبه در دیدار با رییس مجلس ملی سوییس در محل هتل عباسی اصفهان افزود: پیش‌تر شهرداری‌های اصفهان و زوریخ برای ایجاد خواهرخواندگی تلاش کرده بودند اما این امر نهایی نشده بود و می‌توان آن کوشش‌ها را از سر گرفت. 

وی ادامه داد: روابط ۱۴۰ ساله بین ۲ ملت نشان می‌دهد که می‌توان باز هم مراودات را افزایش داد و به‌خصوص در مباحثی مانند گردشگری، علمی و فناوری و فرهنگی فعالیت‌های جدیدی آغاز کرد. 

استاندار اصفهان با بیان اینکه مساله اصلی استان  اصفهن کمبود آب و خشکسالی است پیشنهاد کرد که سوییس تجربیات خود را در زمینه زیرساخت‌های مرتبط با آب در اختیار ایران و  اصفهان قرار دهد. 

مرتضوی با اشاره به عملیات ساخت پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران اظهارداشت: در این زمینه نیز آمادگی داریم از تجارب طرف مقابل اروپایی بهره مند شویم.

 رییس مجلس ملی سوییس نیز در این جلسه گفت: سوییس در زمینه تجهیزات ریلی و قطار از شرکت‌های معتبری برخوردار است و کشورهای اروپایی از مشتریان آن محسوب می‌شوند و ایران نیز می‌تواند از دانش این مجموعه استفاده کند. 

آندریاس آییبی افزود: روابط ایران با کشورهای اروپایی و به‌خصوص سوییس باید بیشتر شود و در موضوعات مختلف مانند گردشگری و کشاورزی گسترش یابد. 

وی اضافه کرد: از سفیر کشورمان در ایران می‌خواهیم برای ایجاد خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ تلاش کند تا این امر با شتاب بیشتری پیش رود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار