رییس پلیس فتای اصفهان گفت: کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی و بستر اینترنت در اصفهان ۱۱۳ درصد در شش ماه نخست امسال، در مقایسه با سال قبل افزایش یافته و این موضوع نگران کننده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ 15 October 2021

سید مصطفی مرتضوی افزود: با توجه به فراگیری فضای مجازی در زندگی مردم و انجام بسیاری از فعالیت‌های مالی و اقتصادی در این عرصه، تخلفات و جرایم این حوزه بیشترین فراوانی را در بین دیگر موضوعات دارد.

رییس پلیس فتای اصفهان اضافه‌ کرد: ارسال پیامک‌های جعلی، لینک‌های آلوده به بدافزارها و کلاهبرداری از طریق فروش در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغاتی از روش‌های جعل و سرقت در فضای مجازی است.

به توصیه وی ، شبکه‌های اجتماعی بستر امن برای خرید و معامله اقتصادی نیستند و بیشتر جنبه تبلیغی داشته و باید برای خرید اینترنتی از درگاه‌های امن و دارای مجوز استفاده کرد.

وی بابیان اینکه جرایم اخلاقی و اجتماعی امسال در این استان به ترتیب رشد ۲۴ و ۳۰ درصدی داشته، خاطرنشان کرد: پرونده‌های پلیسی و قضایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دلیل روند روبه رشد بهره‌برداری از محیط سایبر، افزایشی بوده و پلیس نیز برای رصد، آموزش و پیشگیری اقدامات خود را گسترش داده اما نیاز به آموزش و فرهنگسازی است.

رئیس پلیس فتای اصفهان هتک حرمت، نشر اکاذیب، شایعه‌پراکنی و توهین را از مصادیق بارز جرائم اجتماعی فضای مجازی در این استان اعلام کرد.

وی با اشاره به توانمندی رسانه‌ها در آموزش و فرهنگسازی، از خبرنگاران خواست تا با همکاری پلیس سطح آگاهی عمومی جامعه را برای کار در فضای مجازی افزایش دهند و با انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی از روند روبه رشد این دسته از جرایم جلوگیری شود.

سرهنگ مرتضوی، دستیابی آسان و سریع بدون توانمندسازی، به شبکه اینترنتی توسط همه گروه‌های سنی باعث افزایش جرائم شده است.

وی یادآور شد: پلیس فتا به‌عنوان یک پلیس تخصصی در تمامی شهرستان‌ها فعال‌شده و خدمات رصد، آموزش، شناسایی و دستگیری متخلفین را انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار