این هفته در خانه ملت کلیات طرح شفافیت آراء نمایندگان را بررسی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 16 October 2021

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی این هفته در صحن علنی کلیات طرح شفافیت آراء نمایندگان را با ارائه گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی و دیدگاه‌های نمایندگان موافق و مخالف طرح، به رای خواهد گذاشت.
آقای حسینعلی حاجی دلیگانی، هدف از این طرح را در منظر قرار گرفتن تمامی فعالیت‌های یک نماینده پیش روی مردم دانست و گفت: با اجرای این طرح مردم درجریان فعالیت‌ها وتصمیمات نمایندگان خود در مجلس قرار می‌گیرند.
وی، این طرح را نخستین اقدام مجلس یازدهم در شفاف سازی بیان کرد و افزود: ما این کار را ابتدا از خودمان شروع کردیم و سپس به دیگر دستگاه‌ها تعمیم خواهیم داد.
حاجی دلیگانی همچنین در خصوص بعد نظارتی مجلس برای وضعیت بازار و قیمت کالا و خدمات تاکید کرد: دولت هر چه سریعتر از فضای انتصابات خارج شود و بعد از آن به فوریت تصمیمات هماهنگ و جامعی را اتخاذ کند و در وهله اول شرایط را تثبیت و سپس به سمت پایین آمدن قیمت کالا و خدمات حرکت کند.
وی گفت: مجلس نیز وظیفه نظارتی خود را پیش از این آغاز کرده است و از آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت کرد تا در جلسه‌ای غیر علنی و علنی علاوه بر ارائه گزارش به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.
عضو هیات رئیسه مجلس، گام بعدی مجلس را در این زمینه دعوت از مسئولان اقتصادی از جمله رئیس کل بانک مرکزی دانست و گفت: همچنین از وزیر اقتصاد نیز برای حضور در مجلس و توضیح در خصوص نوسانات بازار سرمایه و بورس دعوت به عمل خواهیم آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار