اصفهانِ من، شهرِ زندگی؛
آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 18 October 2021

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین گفت: برگزاری چنین مراسماتی یک سنت الهی بوده و ما به گونه ای از زحمات افراد گذشته تشکر و سمت ها را در بین افراد می‌چرخانیم که البته این کار یک نوع آزمایش نیز است.

ابوالفضل قربانی افزود: چه بسا افرادی که امروز معارفه می‌شوند چهارسال آینده باید جای خود را با دیگران عوض کنند، پس چه خوب است که این افراد در زمان فعالیت خود بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند تا هنگام تودیع سربلند از چنین مراسماتی خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه معاونت خدمات شهری و معاونت فرهنگی دو حوزه ای مهم در شهر هستند، اظهار داشت: معاونت خدمات شهری خط تماس اول مدیریت شهری با شهروندان است که حوزه بسیار پر کار و پر مسئولیت بوده و لازم است فردی که انتخاب می‌شود با نهایت تلاش خود کار کند.

قربانی ادامه داد: اگر معاونت کار خود را به درستی انجام دهد کارکنان مربوطه نیز وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند؛ کسانی که مسئولیتی را  قبول می‌کنند باید بدانند که اصفهان را آن گونه که هست و در میان همه معرفی شده است نگه دارند، باید هر روز بهتر از قبل در این قسمت کار کنیم و شورای شهر نیز باید در این مسائل دخیل شود و به نوعی پشتیبان آنها باشد.

وی گفت: شورای ششم به مباحث فرهنگی توجه ویژه ای دارد که همین موضوع انتظارات را بالا می‌برد لذا حوزه فرهنگی یک نهاد حساس می‌باشد و کار کردن در این فضا سخت و دشوار است که باید در چهار سال آینده معاونت آمار فرهنگی را بالا ببرد و اگر کم کاری در این معاونت انجام شود شاهد آسیب های زیادی خواهیم بود. معاونت های گذشته آنچه در توان داشتند را به نمایش گذاشتند و امیدوارم که افراد جدید نیز عملکرد خوبی را از خود نشان دهند تا شهر اصفهان به توسعه لازم برسد.

افراد حقوق را رعایت و حریم هارا حفظ کنند

در ادامه شهردار اصفهان ضمن تشکر از افرادی که معارفه و تودیع شدند گفت: امیدوارم افرادی که امروز معارفه شدند بتوانند شعار مدیریت شهری "اصفهانِ من، شهرِ زندگی" را محقق کنند.

علی قاسم زاده تصریح کرد: اگر شهر را به یک موجود زنده تشبیه کنیم معاونت خدمات شهری وظیفه پاکسازی و مراقبت از جسم و کالبد شهر و معاونت فرهنگی وظیفه مراقبت از روح شهر را دارد و شهری برای ما ارزشمند است که در روابط انسانی متعالی و برای دیگران الگو باشد.

وی افزود: همه ما در زندگی اجتماعی خود باید حقوق دیگران را رعایت و حریم ها را حفظ کنیم. در گذشته اهل بیت به "ما هو انسان"  توجه داشتند و  بسیاری از افراد که به دین اسلام روی آوردند به دلیل همین حسن خلق و روابط انسانی اهل بیت بود. همه باید در انسانیت، حق و حقوق را رعایت و وظایف مربوطه خود را انجام دهیم تا مشکلاتی در جامعه ایجاد نشود.

قاسم زاده با اشاره به اینکه حقوق مسلمانان و قشر شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد ادامه داد: جامعه انسانی مانند یک هرم است که در کف این هرم همه انسان هستند و راس این هرم انقلابی گری است، همه بدانند که  باید حقوق انسانیت را رعایت کنند و اگر کسی انقلابی است باید حقوق اولیه انسانی، حقوق مسلمان و شیعه را در نظر بگیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید از سبک و شیوه زندگی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروی کنیم و به نوعی آن‌هارا الگو قرار دهیم اظهار داشت: اصفهان زمانی شهر زندگی است که در آن الگو های ارتباطی با رعایت حقوق انسان ها، مسلمانان، شیعه ها و بچه های انقلاب در نظر گرفته شود و اگر کسی با عنوان انقلابی وارد شهرداری شد باید به حریم های موجود احترام بگذارد.

در ادامه این مراسم نیز معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تحول به معنای تبدیل و تغییر است و تحول در فرآیندها، ساختارها، عملیات‌ها و افراد قابل بررسی است.

مهدی بقایی افزود: پژوهش محوری و نگاه به فضای علمی در حوزه خدمات شهری انجام شده بنابراین پله‌های بعدی برنامه‌ریزی، نظم و انضباط و به‌روزرسانی در خدمات شهری است که باید انجام دهیم.

وضعیت گردشگری شهر اصفهان را تقویت می‌کنیم

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در ادامه گفت: از حسن نظر شهردار فرهنگی و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تشکر می‌کنم و امیدوارم اتفاقات خوبی را با همکاری همه نهادها انجام دهیم.

مجتبی شاه مرادی افزود: اصفهان در گذشته خود و در موضوعات فرهنگی ‌نتوانسته به حق  خود برسد و اکنون نیاز به جهش دارد، افراد در گذشته سنگ بناهایی را نهاده اند اما اکنون با تغییراتی که انجام شده و با توجه به سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی لازمه اول برای این کار تجدید نظر در ساختار های فرهنگی است.

وی ادامه داد: شهر اصفهان نیازمند پردیس های فرهنگی و هنری است و در ادامه قطعا حوزه فعالیت های اجتماعی بسیار پر رنگ تر می شود و توجه به محله محوری نیز از دیگر اهداف ما بوده که به زودی انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان بیان کرد: اقداماتی باید در حوزه فرهنگی صورت بگیرد تا اصفهان برای هنرمندان نیز شهر زندگی باشد. اصفهان باید در امر گردشگری بهتر ظاهر شود که برنامه های ویژه ای را برای این موضوع مد نظر داریم که در آینده انجام خواهد شد.

شاه مرادی تصریح کرد: با توجه به نگاه فرهنگی شهردار اصفهان به شهر، امیدوارم با همراهی همکاران بتوانیم شهر اصفهان را در حوزه فرهنگ جلو ببریم و در این راستا نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا اصفهان به هدف خود برسد.

رئیس سابق سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این آیین گفت: در تاریخ نام اصفهان همیشه نیکو بوده و در سال ۴۴۴ هجری قمری حکیمی به نام «ناصر خسرو قبادیانی» پا به اصفهان گذاشت و سفرنامه‌ای نوشت و در آن به نکته مهمی اشاره کرد؛ این مرد بزرگ درباره اصفهان می‌گوید که در تمام سرزمین پارسی گویان شهری نیکوتر از اصفهان ندیدم و این شهر را جامع یافتم.
محمد عیدی ادامه داد: با ادبیات امروز باید گفت اصفهان شهر فرهنگی بوده که شاخص زیست پذیری، حیات محوری و معناگرایی در آن جریان داشته و این جامعیت از آن جهت اتفاق افتاده که شهر اصفهان کانون میان فرهنگی معتبر بوده که سه سطح ارتباط از جمله ارتباط با پیرامون، ارتباط در سطح ملی و ارتباط در سطح جهانی را برقرار و به همین جهت اقتصاد فرهنگ در آن رشد کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ چند موضوع باید مورد توجه قرار گیرد نخست اینکه انگشت تاکید بر روی مشارکت‌جویی اجتماعی بگذاریم دوم به خلاقیت فرهنگی نه به عنوان کنش فردی بلکه فرایند اجتماعی بیندیشیم، سوم اقتصاد فرهنگ و چهارم اینکه بیاموزیم که در یک شهر فرهنگی نباید حاشیه داشته باشیم، زیرا همه شهر متن است و باید به حقوق شهروندی شهروندان احترام بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار