در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان
جمعی از طلاب حوزه علمیه اصفهان امروز کشتار شیعیان مظلوم افغانستانی را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ 19 October 2021

طلاب و روحانیون در اجتماع مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان با سردادن شعار‌های «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آمریکا»، اقدام عاملان حملات تروریستی را در قندوز و قندهار و کشتار شیعیان افغانستان محکوم کردند.
سیدحسین مومنی معاون تذهیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان در این تجمع با تاکید بر اینکه نباید مقابل کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع افغانستان سکوت کرد افزود: دولت افغانستان بداند این گونه جریانات اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل سنت هست و باید هر چه زودتر این اقدامات را در نطفه خفه کند.

یکی از علمای شیعه افغانستان هم در این مراسم گفت: دشمن درصدد اختلاف و تفرقه مذهبی در افغانستان است درحالی‌که جوانان اهل سنت نیز برای اهدای خون به زخمی‌های شیعه افغانستان صف کشیدند.
حجت‌الاسلام سید عبدالهادی حسینی سعیدی افزود: انتظار ما از طلاب و هنرمندان آن است که صدای مظلومیت ما را به گوش جهان برسانند و از آن‌ها بخواهند که به داد مردم افغانستان بویژه شیعیان برسند چراکه امروز به جرم هزاره بودن و شیعه بودن قتل‌عام می‌شوند.

روز یکشنبه هم اجتماع بزرگ طلاب در محکومیت جنایت‌های تروریستی و کشتار شیعیان افغانستان در مدرسه فیضه قم با حضور مراجع عظام تقلید برگزار شد.

داعش مسئولیت دو عملیات انتحاری در مساجد شیعیان در ایالت‌های قندهار و قندوز که به شهادت صد‌ها تن از نمازگزاران منجر شد را بر عهده گرفته است.
اقدام تروریستی اول روز جمعه ۱۶ مهر در مسجد سید آباد، ایالت قندوز و حادثه دوم نیز در روز جمعه ۲۳ مهر در مسجد فاطمیه ایالت قندهار رخ داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار