مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: تله سیژ ناژوان و تله کابین صفه تا اطلاع ثانوی به دلیل استاندارد نبودن اجازه فعالیت ندارند.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 19 October 2021

محمود فرمانی با بیان اینکه استان اصفهان دارای صنایع خوبی در زمینه استاندارد است، اظهار داشت: استاندارد در همه زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است و از این برای افزایش کیفیت زندگی باید به این موضوع مهم توجه داشته باشیم.

وی افزود: مصرف کالای استاندارد می‌تواند منجر به ایجاد امنیت روانی در جامعه شود و از این رو در همه بخش‌ها و به ویژه مواد غذایی به این مهم توجه ویژه داریم.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه استاندارد در زمینه کمیت و کیفیت وظایفی تعریف شده است، تصریح کرد: ایمنی از موارد بسیار مهم است و باید مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به استانداردها از وظایف مهم صنایع است، ادامه داد: اداره کل استاندارد ناظر بر این امر است و از این رو شهروندان می‌توانند بازوی نظارتی استاندارد باشند و هر گونه تخلفی را به ما گزارش دهند.

فرمانی با بیان اینکه در زمینه حامل‌های انرژی، آسانسورها، مواد غذایی و … اداره استاندارد تمرکز جدی دارد، افزود: از سال ۸۲ بیمه آسانسور ممنوع شده است تا پیمانکاران و مدیران مجموعه‌های مسکونی و تجاری مجبور به دریافت تاییدیه استاندارد شوند و حاشیه امن نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رعایت استانداردها و نظارت‌های استاندارد به سیاستگذاری ها کمک می‌کند، گفت: در تمام معاهدات بین‌المللی پذیرش تعرفه‌های فنی مورد قبول است و از این رو یا استفاده از استاندارد می‌توان به ارتقای کیفیت صادرات و واردات کمک کرد.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه استانداردها به عنوان الزام اساسی می‌توانند منجر به افزایش ارتقا تولیدات شوند، ابراز داشت: با این امر می‌توان به سهم حضور در بازارهای خارجی امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه استانداردها زیرساخت توسعه پایدار هستند، تصریح کرد: استاندارد تنها شامل کیفیت کالاها نیست بلکه نگاه ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، میزان مصرف انرژی و میزان ایمنی کالاها نیز است.

فرمانی یا بیان اینکه عیار سنجی مصنوعات طلا و جواهر و دیگر فلزات گران بها نیز از دیگر اقدامات اداره کل استاندارد است، اضافه کرد: در این نوع محصولات امکان درج همه اطلاعات بر روی تولیدات وجود ندارد و از این رو برای این کالاها کد ساخت در نظر گرفته شده است و با استفاده از این کد می‌توان پیگیری تخلفات احتمالی را انجام داد.

وی ادامه داد: در زمینه سایر محصولات نیز باید به نشان استاندارد توجه کرد و برای تشخیص استاندارد کالا زیر نشان کد ۱۰ رقمی است که باید به کد ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

۹ جایگاه سوخت در اصفهان استاندارد نیست

مدیر کل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه برای استانداردسازی جایگاه‌های سی ان جی فعالیت‌های زیادی انجام شد، گفت: امروز تنها ۹ جایگاه سی ان جی در اصفهان هنوز نشان استاندارد را دریافت نکرده‌اند و مابقی مراکز دارای تاییدیه استاندارد هستند.

وی با اشاره به نظارت بر شهربازی‌های استان اصفهان نیز گفت: در حال حاضر تله سیژ ناژوان و تله کابین صفه به دلیل نداشتن استاندارد پلمب شد و در حال حاضر به دلیل تعمیرات باز است و تا قبل از ایمن سازی اجازه فعالیت نخواهند داشت.

فرمانی افزود: خانواده‌ها حین مراجعه به مراکز شهربازی باید از استاندارد بودن وسایل بازی توجه داشته باشند.

پلمب ۱۵ مرکز صنعتی در اصفهان

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد مستقل شده است و مستقیماً زیر نظر رئیس جمهور و یا معاون اول وی فعالیت دارد، اضافه کرد: قاضی ویژه نیز برای استاندارد در استان اصفهان تعیین شده است و در کمیته حقوقی تاکنون ۱۰ جلسه برگزار و به ۱۱۰ پرونده رسیدگی شده که ۱۵ مرکز پلمب شده و بیشتر آنها مصالح ساختمانی بوده است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه ۹ مورد جعل علامت استاندارد را داشتیم، گفت: در سال جاری ۲۵ گزارش اعلام جرم نیز داشته ایم.

وی با بیان اینکه ۶۳ مورد شکایت مردمی داشتیم، گفت: ۲۰ مورد رسیدگی کامل شده است، ۱۵ مورد به دستگاه قضائی ارجاع شد، ۱۰ شکایت وارد نبود و مابقی نیز در دست بررسی است.

فرمانی با بیان اینکه در ۶ ماه امسال یک هزار و ۵۴ باسکول سنگین مورد سنجش قرار گرفت، ادامه داد: همچنین سه هزار و ۹۷۰ ترازوی سبک نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین یک هزار نازل سوخت نیز در استان اصفهان از نظر کیفیت و کمیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

صدور اخطاریه برای ۱۹ آزمایشگاه در اصفهان

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه در بازدید از آزمایشگاه‌های استان اصفهان از ۵۴ مرکز بازدید شده است، ادامه داد: از این تعداد برای ۱۹ مرکز اخطار صادر شد، یک مرکز تعلیق و سه پروانه نیز تمدید شد.

وی افزود: استاندارد حلال نیز که به صورت تشویقی است، هر چند در کشور این امر مورد تاکید است اما برای صادرات نیز در جهان مردمانی هستند که به دنبال غذای سالم هستند و می‌توانند بازاریابی خوبی داشته باشند.

فرمانی اضافه کرد: در سال جاری در سطح استان اصفهان چهار نمونه کشوری، ۱۷ واحد شایسته تقدیر و هشت واحد نمونه صنعتی را داریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار