مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی چهار خط مترو در این استان در حال توسعه و انجام است.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳ 21 October 2021

علی‌اصغر ذاکری هرندی روز پنجشنبه در جلسه تکریم و معارفه شهردار شهر مبارکه اظهار داشت: ادامه خط یک مترو اصفهان به‌طرف جنوب و بهارستان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی، ادامه خط یک مترو اصفهان به‌طرف شاهین‌شهر با ۴۰ درصد پیشرفت، خط سه مترو بهارستان به مجلسی و مبارکه و خط ۲ مترو اصفهان به نجف‌آباد ازجمله این طرح‌هاست.

وی بابیان اینکه هنوز اقدامی در مورد خط ۲ مترو اصفهان به نجف‌آباد انجام‌نشده است ادامه داد: شهرداران و شوراهای شهر پیشین مبارکه زحمات قابل‌تقدیری برای آزادسازی و تملک خط سه مترو بهارستان به مجلسی و مبارکه متحمل شدند و فولاد مبارکه و نمایندگان مجلس هم در این زمینه تعامل و همراهی خوبی داشتند.  

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان افزود: خط مترو بهارستان به مجلسی و مبارکه از برنامه زمان‌بندی خود عقب است و روند آن با تأخیر همراه است.

وی اضافه کرد: خط مترو اصفهان - شاهین‌شهر از حدود یک سال گذشته شروع‌شده و روند اجرایی خوبی دارد و زیرسازی آن در حال انجام است و امسال بودجه و اعتبار ملی به این طرح اختصاص پیدا کرد.

ذاکری هرندی بابیان اینکه مبارکه هم باید از این اعتبارات که ۵۰ درصد آن به‌صورت رایگان اختصاص پیدا می‌کند، استفاده کند خاطرنشان کرد: شهرداری و شوراهای اسلامی با محوریت فرماندار شهرستان و پیگیری نماینده مجلس باید این خط مترو را احیا کنند.

وی بیان کرد: مبارکه به‌عنوان قطب صنعتی کشور و یکی از شهرستان‌های راهبردی و حساس استان اصفهان محسوب می‌شود اما بسیاری از مردم این شهرستان را تنها بانام فولاد مبارکه می‌شناسند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: ۱۳۲ جاذبه گردشگری خدادادی و ۶۰ اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان مبارکه وجود دارد.

به گفته وی، ۱۶ ظرفیت طبیعی ازجمله رودخانه، کوه و غار  و ۳۰ ظرفیت انسان‌ساز که توسط مدیریت شهری احداث‌شده در این شهرستان وجود دارد که برای جذب گردشگر داخلی و خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ذاکری هرندی با اشاره به اهمیت استفاده از این ظرفیت‌ها افزود: احیای مناطق طبیعی و موقعیت‌های فراگیر و جاذبه‌های گردشگری و صنعتی این شهرستان به‌تنهایی توسط شهرداری امکان‌پذیر نیست و در این راه به حضور بخش خصوصی نیاز است.

وی بابیان اینکه جذب بخش خصوصی تنها با ایجاد اعتماد متقابل امکان‌پذیر است ادامه داد: شیوه‌نامه‌های مشارکت شهرداری‌ها با بخش خصوصی تاکنون ۲ بار در سال‌های ۱۳۸۸ و اصلاحیه آن‌هم در دی‌ماه سال گذشته ابلاغ‌شده  و در این زمینه دست شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها باز است و باید از جاذبه‌ها و موقعیت‌های انگیزشی استفاده کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار