مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: امسال به سبب افزایش مشترکان و توسعه بهره‌برداری‌ها، مصرف گاز در این استان در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد بیشتر خواهد بود و بر این اساس مدیریت مصرف لازم است.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸ 21 October 2021

سید مصطفی علوی بابیان اینکه سال گذشته با ۱۵ میلیون مترمکعب کمبود گاز در ساعات پرمصرف استان روبرو بودیم افزود: با کاهش دما در این چند روز اخیر میزان مصرف گاز در استان اصفهان از مرز ۶۲ میلیون مترمکعب روزانه گذشته است و اگر مدیریت مصرف وجود نداشته باشد دچار مشکل در تأمین گاز خواهیم شد.

وی بیان کرد: شبکه به‌هم‌پیوسته گاز را در کل کشور داریم و باید به تأمین انرژی در کل کشور توجه شود و کوتاهی در هر استان به دیگر بخش‌ها آسیب می‌زند اما تلاش می‌کنیم مشکلی در توزیع گاز برای مصارف خانگی نداشته باشیم.

علوی بابیان اینکه برخی از افراد سودجو باانگیزه منافع شخصی کنتورهای گاز را دست‌کاری کرده و کاهش پرداخت قبوض پرداختی را وعده می‌دهند اظهار داشت: این اقدام فریبکاران باعث خرابی کنتور ورودی صنایع، منازل و مراکز اقتصادی و تولیدی می‌شود و دیگر قابلیت استفاده ندارد که شرکت گاز با شناسایی چنین مشترکانی علاوه بر دریافت هزینه کامل کنتور سالم، آنان را به پرداخت جریمه حداکثر مصرف گاز محکوم می‌کند.

وی بابیان اینکه کنتورهای نصب‌شده فاقد هرگونه مشکل هستند، تصریح‌کرد: درصورتی‌که مردم نسبت به عملکرد این وسیله سنجش شک داشته و ایرادی به آن وارد باشد مراتب را به شرکت گاز اعلام و از اقدام خودسرانه خودداری کنند که در غیر این صورت مشمول مجازات خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: دفاتر شرکت گاز در تمامی شهرستان‌ها برای رسیدگی به مشکلات و معایب مسیر انتقال گاز رسیدگی می‌کنند و نیازی به مراجعه به افراد غیرمتخصص و غیر از مأموران این شرکت نیست.

وی بابیان اینکه مردم استان اصفهان در پرداخت هزینه‌های مصرف گاز کوتاهی نمی‌کنند، تصریح کرد: دست‌کاری کنتورهای گاز زیان به بیت‌المال محسوب می‌شود.

 مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان شمار افراد متخلف شناسایی‌شده در این حوزه را یک درصد از کل مشترکان دانست و گفت: این افراد تحت تأثیر افکار غلط سودجویان دست به چنین اقدامی زده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار