آزادسازی حریم زاینده رود
با تخریب بخش هایی از بیش از ۱۷۰ ویلا، حریم بستر رودخانه زاینده رود در بخش باغبهادران از دوسال پیش تاکنون آزادسازی شده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹ 22 October 2021

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان لنجان گفت: با این اقدام، بیش از ۱۰۶ هزار مترمربع از نوار زاینده رود در شهرستان رفع تصرف شده است.

منصور شیشه فروش با تأکید بر لزوم ادامه آزادسازی‌ها براساس طرح‌های مطالعاتی افزود: بیش از ۱۵ مقطع پر خطر در مسیل‌ها و آبراهه‌ها شناسایی شده که شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید رفع تصرف آن‌ها را در دستورکار قرار دهد.

وی از اجرای دو بند خاکی و ۲۰ بند سنگ و سیمان با هدف کنترل سیلاب و تغذیه آبخوان‌های شهرستان لنجان خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اصفهان برای کنترل سیلاب‌های فصلی از جمله در روستا‌های زمان آباد، کچوئیه و شهر فولادشهر در اولویت است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه طرح خطر پذیری استان با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی تهیه شده است گفت: از ۵۳ مورد حادثه و مخاطره شناسایی شده در کشور، ۴۲ مورد در استان و ۳۸ مورد در شهرستان لنجان سابقه وقوع دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار