وحدت شیعه و سنّی یک ضرورت است و نباید به دشمنان فرصت نفوذ در بین مسلمانان و اختلاف افکنی داد.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 22 October 2021

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: وحدت بین کسانی که هم مشترکات و هم دشمن مشترک دارند، موضوع عقلی و برای ما شرعی است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد افزود: چرا که خداوند دستور وحدت را داده است که همگی به یک ریسمان که همان ریسمان الهی است، چنگ بزنید.

وی گفت: قرآن می‌فرماید مومن کسی است که به طاغوت کفر بورزد، اول باید طاغوت را رد کرد تا خداپرست باشیم، اسلام فقط عبادت نیست بلکه امانت خداست و بار سنگینی است، هرگز نباید زیر بار پرچم کفر رفت ولو اینکه بمیریم.

امام جمعه اصفهان یادآور شد:حضرت امام حسین (ع) می‌فرمایند مرگ با عزت بهتر از این است که بخواهم زیر بار کسی باشم که خدا را قبول ندارد.

وی افزود: باید توجه داشت ایران در هر کجا که بتوان مسلمانان را صلح داد ورود خواهیم کرد اما باید توجه داشت که آمریکا هنوز از افغانستان بیرون نرفته و در امور دخالت می‌کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه داعش و طالبان هر دو وهابی و مخالف یا شیعه هستند، اضافه کرد: متأسفانه علمای این دو کشور نیز بر نمی‌خیزند و تنها شیعیان بوده‌اند که در طول تاریخ در برابر ظلم قد عمل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار