یک میلیون و 421 هزارمین انشعاب آب در استان اصفهان نصب شد؛
در آئین گرامیداشت پنجاه و پنجمین سالگرد نصب نخستین انشعاب آب در اصفهان، یک میلیون و 421 هزارمین انشعاب آب در استان اصفهان نصب شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳ 26 October 2021

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این مراسم با اشاره به واگذاری یک میلیون 421 هزارمین انشعاب آب گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، هم اکنون 98 شهر و 949 روستا در استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 863 هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

هاشم امینی افزود: قبل از انقلاب، اصفهان فاقد تصفیه خانه آب بود در حالیکه هم اکنون استان اصفهان دارای سه تصفیه خانه آب و 26 تصفیه خانه فاضلاب است.

وی گفت: در سال 1345 تجهیزات نصب انشعاب آب از آلمان وارد کشور می شد، در حالی که هم اکنون بیش از 85 درصد تجهیزات صنعت آبفا در داخل کشور تولید و تامین می شود.

امینی با اشاره به نصب نخستین انشعاب آب در شهر اصفهان در چهارم آبان ماه سال 1345 گفت: ازآن زمان تاکنون آبفای اصفهان بدون وقفه خدمات زیربنایی و اساسی همچون تامین آب شرب و جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب مردم را در دستور کار قرار داده است.

وی به استفاده از فناوری های نوین با هدف ارتقا خدمات به مردم اشاره کرد و گفت: آبفای استان اصفهان با استفاده از سامانه های تله متری، تله کنترل و پایش هوشمند فشار آب درصدد ارتقا خدمات بیش از گذشته به مردم است.

امینی استمرار خدمات پایدار به مشترکین را امری ضروری دانست و اعلام کرد: با تشکیل مرکز جهاد آبرسانی در وزارت نیرو، تامین پایدار آب شرب همه مردم به ویژه روستائیان، بیش از پیش و با قوت ادامه خواهد داشت. در این مراسم همچنین استاد عبدالحسین جعفری؛ پیشکسوت روزنامه نگاری و احمد نعیمی؛ نخستین کارمند سازمان آب و فاضلاب اصفهان به شرح خاطرات خود از عملیات لوله گذاری و نصب انشعابات آب و فاضلاب در دهه 1340 پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار