خطر خاصی سقف‌ها و رواق‌های پل تاریخی سی و سه پل را تهدید نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ 07 November 2021

مسئول گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: بدنبال بارش‌های پاییزی روز جمعه ۱۴ آبان در شهر اصفهان، تصویری از سقف‌های سی و سه پل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که برخی از دوستداران میراث فرهنگی نسبت به احتمال نم کشیدن رواق‌ها و دیوار‌های این پل تاریخی اظهار نگرانی کردند.

هادی اللهیاری افزود: مرمتگران اداره کل میراث فرهنگی استان با پایش طبقه فوقانی پل تاریخی سی و سه پل پس از بارش‌های پاییزی ۲ روز گذشته مقداری آثار نم از قدیم بر روی سقف‌ها باقی مانده (داغ آب) که بدلیل بارندگی اخیر، مرطوب شده بود مشاهده کردند.
وی گفت: این پایش نشان داد که بارندگی مشکلی برای سقف‌ها و رواق‌های این پل تاریخی ایجاد نکرده، اما در مجموع، بخش‌هایی از این پل نیاز به مرمت، استحکام‌بخشی و بَندکِشی دارد.
سی‌وسه پل یا پل ' الله وردی خان ' شاهکاری از آثار دوران صفوی و یکی از قدیمی ترین و طولانی‌ترین پل‌های تاریخی بر روی رودخانه زاینده‌رود در شهر اصفهان است که ۴۰۰ سال قبل بر بستر این رودخانه بنا شد.
این پل ۲۹۵ متر درازا و ۱۴ متر پهنا دارد و درازترین پل بر روی زاینده‌رود است که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار