مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: تمام زنان و دختران بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ 07 November 2021

مهدی شکوری با بیان اینکه برخورداری از این حمایت‌ها نیازمند تأهل و سابقه پرداخت بیمه نیست گفت: بیمه زنان خانه‌دار از جمله حمایت‏هایی است که به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به زنان ارائه می‌شود و فرآیند ورود به جمع بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بر اساس این قانون به سادگی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جایگاه تامین اجتماعی برای بیمه زنان خانه دار همانند جایگاه شاغلین در کشور است افزود: تمام زنان و دختران رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند بدون هرگونه سابقه حق بیمه قبلی از حمایت‌های تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگی و خدمات درمانی برخوردار شوند.
مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ویژگی‌های این نوع بیمه گفت: دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار است که زنان متقاضی بیمه می‌توانند متناسب با سن وسابقه دستمزد موردنظر را انتخاب کنند.
شکوری انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی را از دیگر مزایای طرح بیمه زنان خانه‌دار دانست و افزود: این گروه امسال برای نرخ ۱۲ درصد، ۳۱۸ هزار تومان باید پرداخت کنند، برای نرخ ۱۴ درصد ۳۷۲ هزار و برای انتخاب ۱۸ درصد باید ۴۷۸ هزار تومان پرداخت کنند.
متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار