رئیس کانون کارآفرینان استان اصفهان گفت: هدف کانون کارآفرینی استان هدایت کل جامعه به سمت کارآفرینی است.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 08 November 2021

مهدی شیخ سجادیه با اشاره به اینکه فصل نوینی در حوزه کارآفرینی در دنیا رقم خورده است، اظهار کرد: تمایز کشورهای توسعه یافته با کشورهای در حال توسعه و جهان سوم در اهمیتی است که به بخش خصوصی می دهند.

وی گفت: هدف کانون کارآفرینی استان هدایت کل جامعه به سمت کارآفرینی است و این مهم باید از مدرسه به پوسته شهر و جامعه وارد شود تا نسبت اقتصاد کشور از دولتی به خصوصی به ویژه در اصفهان تغییر کند.

به گفته شیخ سجادیه، برنامه های کانون کارآفرینی اصفهان شامل برنامه های ساختاری، توسعه ای، مالی و آموزشی و مطالعاتی است.

وی با انتقاد بر اینکه در دستگاه ها و بخش های مختلف استان، اقدامات موازی در حوزه کارآفرینی در حال انجام است، گفت: این کارها چیزی به جز اسراف و از بین بردن اموال دولتی نیست. 

رییس کانون کارآفرینان استان اصفهان تصریح کرد: همواره ایده در بخش دولتی رشد نمی کند و بخش دولتی تنها می تواند خریدار این ایده ها باشد. 

وی با بیان اینکه در مباحث توسعه ای هدف ما معرفی کانون کارفرمایان است، گفت: در قدم بعدی چندین کمیته در بخش های تخصصی همچون گردشگری و … شکل گرفته است. 

شیخ سجادیه همچنین تاکید کرد: انتقال تفکر کارآفرینی به سطح عمومی جامعه یکی دیگر از اهداف توسعه ای این کانون است.

وی گفت: امروز بزرگ‌ترین چالش کارآفرینان، ناامیدی به آینده است، اما اگر سرزندگی را در آنها تقویت کنیم، رفع موانع برای آنها راحت‌تر خواهد بود، بنابراین در کانون کارآفرینان استان می خواهیم برای فردی که دارای ایده است بستری را جهت تسهیل گری فراهم کنیم تا کارآفرینان به پیش روند.

شیخ سجادیه با بیان اینکه کانون کارآفرینان استان اصفهان هم اکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر عضو دارد، اضافه کرد: این تعداد از دوره هیأت مدیریت پیشین عضو کانون بودند و هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این افراد کارآفرین هستند اما در دوره جدید فیلترهایی درمورد اعضا کانون خواهیم داشت ضمن اینکه کانون هیچ اعتباری دریافت نمی‌کند و بودجه آن از محل ۶ عضو هیأت مدیره تأمین می‌شود.

در ادامه این نشست دبیر کانون کارآفرینان استان اصفهان گفت: واژه کارآفرینی چند سالی‌ست در کشور و تنها در گفتمان ها مطرح است و کمتر در حوزه عملی و حاکمیتی دیده می شود، درحالی که تمام تحولات عمده دنیا محصول تفکر و ایده های کارفرمایان است.

 فرهاد رحیمی افزود: شاید اگر دستاوردهای کارآفرینان در دوران کرونا نبود این بیماری تاثیرات منفی بسیاری بر زندگی ما بر جای می گذاشت.

وی با بیان اینکه اگرچه در دنیا تغییرات در اقتصاد محصول کارآفرینی است، اما در ایران کمتر به حوزه کارآفرینی توجه شده است، تاکید کرد: متاسفانه امروز در سیستم دولتی بحث کنترل و نظارت تنها اهمیت دارد، اما خلاقیت و تفکر در اقتصاد کشور جایی ندارد.

دبیر کانون کارآفرینان استان اصفهان با اشاره به اینکه هنوز  اقتصاد دولتی در کشور جاری است گفت: دولت ها جسارت واگذاری امور به بخش خصوصی را ندارند، درحالیکه اکنون مدیریت دولتی نتیجه خود را در اقتصاد کشور نشان داده است. 

وی با تاکید بر اینکه تنها راهکار رهایی از وضع موجود واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی است، چراکه این بخش می‌تواند تحول و نوآوری ایجاد کند، تصریح کرد: ما در کانون کارآفرینی اصفهان به دنبال جدی گرفتن بخش خصوصی هستیم. 

رحیمی گفت: به همین منظور امسال برنامه ریزی مدونی برای هفته کارآفرینی در استان اصفهان انجام داده ایم و برنامه های این هفته از دوشنبه ۱۷ آبان آغاز می شود و با توجه به حجم آنها تا ۹ روز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ریشه کارآفرینی از تعهد گرفته می‌شود، گفت: بزرگترین مانع تمام کسب و کارها در کشور بروکراسی اداری در دستگاه های دولتی است و به نوعی بخش عمده ای از انرژی کارآفرینان در دستگاه های دولتی گرفته می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار