معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ایمن سازی و ارتقای ایمنی بیش از ۸۰ درصد جاده و راه‌های شریانی این استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷ 09 November 2021

فرزاد دادخواه افزود: عملیات ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی راه‌های شریانی باقیمانده نیز که بخش عمده آن‌ها در محورهای شرق استان و نائین به سمت خور و بیابانک قرار دارد، هم‌اکنون در حال انجام است.

به گفته وی، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها  به‌عنوان یکی از اقدامات مؤثر در ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی راه‌ها در حوزه راهداری استان، به‌صورت صد در صد امانی در حال اجراست تا در صورت واژگونی خودروها و خروج آن‌ها از محور به دلیل خواب‌آلودگی، آسیب و خسارت مالی و جانی کمتری به هم‌وطنان وارد شود.  

وی ادامه داد: انتقال و اعزام ماشین‌آلات راه‌سازی با توجه به پراکندگی در سطح استان و دورترین شهرستان‌های شرق (خور و بیابانک)  به‌تناسب شرایط فصل  انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر با نزدیک شدن به فصل سرما، انتقال ماشین‌آلات برای اقدامات و کارهای امانی و اصلاح شیب شیروانی در شرق و شمال استان انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه عملیات خط‌کشی راه‌ها، نصب گارد ریل، تعمیر گارد ریل‌های آسیب‌دیده، نصب تابلو علائم و آشکارسازی و ایمن‌سازی مقاطع اولویت‌دار در حال اجراست اضافه کرد: پیگیری‌های لازم برای ایمن‌سازی مقاطعی از راه‌ها که نیاز به قرارداد یا کار خاصی توسط ماشین‌آلات دارد، در حال انجام است.

دادخواه خاطرنشان کرد: عملیات رفع نقاط پر تصادف در محورهای غیر شریانی استان اصفهان، توسط گروه امانی و به‌صورت شهرستان به شهرستان در حال اتمام است و به‌زودی هیچ نقطه پر تصادفی که در حد توان ماشین‌آلات و کار در استان، وجود نخواهد داشت.  

وی با اشاره به وجود محدودیت‌ها ازنظر تخصیص اعتبارات، بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای مواردی از راه‌ها هم که نیاز به اعتبار خاص و ویژه دارد در حال انجام است و به‌طورقطع رفع نقاط پر تصادف در این نقاط هم به‌عنوان اولویت نخست در دستور کار اداره کل راهداری قرار دارد و همه این موارد به‌زودی مرتفع خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: برای ایمن‌سازی راه‌ها کار بزرگی با حجم زیاد در طول راه‌های شریانی استان انجام‌شده و باقیمانده موارد درراه‌های شریانی هم‌اکنون در حال انجام است تا در اوایل سال آینده بتوانیم ایمن‌سازی و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها و محورهای شریانی را به اتمام برسانیم و وارد راه‌های فرعی و روستایی شویم.  

وی بابیان اینکه رفع نقاط پر تصادف به‌عنوان مهم‌ترین مشکل در اولویت نخست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان قرار دارد تأکید کرد: ۱۰۹ نقطه پر تصادف در استان شناسایی‌شده است که ۶۷ نقطه از این نقاط بر اساس شاخص‌های تعریف‌شده در رده نقاط مصوب کشوری قرار گرفت.

دادخواه افزود: نقاط پر تصادف با همکاری و همراهی پلیس‌راه استان شناسایی شد و با بهره‌گیری از ماشین‌آلات و با تلاش کارکنان راهداری، مجموع عملیات خاک‌برداری، خاک‌ریزی، ترانشِه برداری و کلیه فعالیت‌هایی که برای اجرای آن نیاز به استفاده از بلدوزر، بیل مکانیکی و سایر ماشین‌آلات راهداری بود، در این نقاط انجام شد.

وی یادآور شد: کلیه عملیات قابل‌اجرا با ماشین‌آلات راهداری در این نقاط پر تصادف به اتمام رسیده و مشکل بیش از ۵۰ درصد این نقاط رفع شده است.

دادخواه با اشاره به میزان تردد روزانه درراه‌های استان اصفهان بیان کرد: به‌طور تقریبی روزانه یک‌میلیون تردد درراه‌های استان ثبت می‌شود که باید اقدامات ایمنی مناسبی در این راه‌ها انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار