معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: رفع معضل آب‌گرفتگی در زمان بارش‌های فصلی در این شهر نیازمند اصلاح طرح هندسی، رفع اشتباه در شیب بندی و هندسی عمرانی معابر است.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶ 15 November 2021

مهدی بقایی اظهار داشت: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان بیشترین گلایه مردمی و آب‌گرفتگی بارندگی اخیر را در بین مناطق شهری داشته است ودر مجموع  در بارش اخیر  ۷۰۰ فقره گزارش مردمی به شهرداری ارسال شد. 

وی بزرگ‌ترین مشکل  معابر شهر  اصفهان را نداشتن مسیر عبور آب‌های سطحی هندسی شده عنوان کرد و افزود:  برای حل این مشکل  در مدیریت شهری گذشته، قراردادی با دانشگاه  منعقدشده است تا برای اصلاح هندسی و رفع اشتباه درشیب بندی و نیز هندسی عمرانی خدمات شهری اقدام شود.

بقایی اضافه کرد: باید آب‌های روان  به سمت کانال‌ها و چاه‌های جذبی هدایت شود تا به آب‌گرفتگی معابر منجر نشود درحالی‌که به دلیل مشکلات مهندسی در موقع بارندگی فاضلاب از دریچه‌ها بالا می‌زند و همین باعث خلل و ایجاد آب‌گرفتگی می‌شود.

وی گفت: در موقع بارندگی‌ بسیاری از مردم فکر می‌کنند که خدمات شهری شهرداری  غافلگیر شده است، درصورتی‌که اعلام آمادگی برای مدیریت بحران از مرداد اعلام شد.

 معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در هر منطقه مسئول مشخصی برای رسیدگی به امور خدمات شهری  تعیین‌شده است، افزود: در مواقع بارندگی و آب‌گرفتگی ما نقاط بحرانی همچون اتوبان‌ها و سپس کوچه‌های شیب‌دار و یا نقاط دارای فرسودگی لوله و برخی خانه‌هایی که دچار بحران شدید می‌شوند را برحسب اولویت رسیدگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در تقسیم‌بندی خدمات شهری در مواقع بارندگی، سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی برای منازل و خدمات موتوری و شهری برای شهر آماده‌باش هستند اما فرماندهی آن از سوی خدمات شهری صورت می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نهرهای سنتی باقی از زمان شیخ بهایی معروف به مادی‌ها "  را بهترین راه‌آب‌های مهندسی‌شده در شهر اصفهان دانست و گفت: : حدود ۲۰ سال پیش در مدیریت شهری تصمیم گرفتند مادی‌ها را مسدود کنند و سپس ۱۰ سال بعد متوجه شدند که این کار اشتباه بوده و مجدد مادی‌ها را باز کردند که هنوز  بخشی از مشکلات به قوت خود باقی و حل‌نشده است.

وی یادآور شد: مادی‌ها نیاز به یک نظارت دائمی دارند چون این نهرها بهترین راه‌آب‌های سطحی هندسه شده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار