معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان گفت: از مجموع ۴۰ هزار دستگاه خودروی فعال در ناوگان حمل‌ونقل باری و مسافری این استان، ۳۷ درصد فرسوده و نیازمند بهسازی است.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 22 November 2021

محمدعلی صلواتی افزود:در صورتی‌که میانگین قیمت هر دستگاه خودرو فعال در شبکه حمل و نقل بار و مسافر  ۲.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شود ، حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان استان اصفهان نیاز است.

وی گفت: ناوگان باری استان اصفهان دارای  ۳۵ هزار و ۹۰۴ دستگاه کامیون سنگین، نیمه سنگین و نیمه سبک و ناوگان مسافری نیز دارای چهار هزار و ۹۲۱ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل باری این استان در بخش سنگین حدود ۲۰ سال، نیمه سنگین ۳۰ سال و نیمه سبک ۱۹.۶ سال و میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافر اصفهان در بخش اتوبوس حدود ۱۲ سال،  مینی‌بوس ۲۵.۵ سال و سواری ۱۱.۴ سال است.

وی اضافه کرد: آلودگی هوا، بالا رفتن میزان مصرف سوخت و افزایش تصادفات جاده‌ای از مخاطرات و هزینه‌های تحمیلی ناشی از فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل است.  

صلواتی بابیان اینکه در زمان حاضر تعداد زیادی کامیون فرسوده با عمر بالای ۴۵ سال و همچنین مینی‌بوس‌ با عمر بالای ۴۰ سال در استان اصفهان فعال است اضافه کرد: تسهیلات مناسبی برای نوسازی این ناوگان در نظر گرفته نشده و به همین دلیل عمر آن‌ها افزایش پیداکرده است.

وی بابیان اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور از سال گذشته به‌صورت متمرکز انجام می‌شود، یادآور شد: باید شرایط و تسهیلات مناسبی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر در نظر گرفته شود.

صلواتی با اشاره به اجرای مستمر طرح‌های نظارت فنی بر ناوگان باربری و مسافربری استان اصفهان گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود تمامی ناوگان برای فعالیت در بخش عمومی موظف به دریافت معاینه فنی هستند و این روند از طریق سامانه‌های هوشمند کنترل و بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیران فنی شرکت‌های باربری و مسافربری نیز نواقص فنی و ایمنی ناوگان را بررسی و از تردد دستگاه‌های معیوب و فرسوده جلوگیری می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان بابیان اینکه برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر به تسهیلات بلندمدت با سود کم‌نیاز است خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مناسب برای نوسازی این ناوگان تا سال ۱۳۹۰ اختصاص پیدا می‌کرد اما این تسهیلات از سال ۹۰ تاکنون کنار گذاشته‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار