مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از مرمت و بازسازی نمادها و سردیس‌های آسیب دیده سطح شهر اصفهان در مناطق ۱۵گانه این شهرداری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ 24 November 2021

حسن موذنی با اشاره به اینکه نمادها و المان‌های شهری به مرور زمان و یا در برخی موارد آسیب دیدن عمدی توسط برخی افراد دچار مشکل و آسیب می‌شوند گفت: از سال‌ گذشته بودجه ای در مناطق ۱۵ گانه با عنوان "ساماندهی و مرمت نمادها و المان ها در میدان‌ها و معابر" شهر در راستای حفظ آثار هنری و مرمت آثار مخدوش شده پیش بینی شد.

وی تصریح کرد: برخی آثار و نمادها قابلیت ترمیم در محل نصب را دارند اما دیگر آثار که از جنس فایبرگلاس و پلیمر هستند برای بازسازی باید به کارگاه‌های تخصصی منتقل شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بیان کرد: این آثار هنر شهری زیر نظر هنرمند اثر بازسازی، پتینه و توسط منطقه مربوطه در محل نصب قبلی نصب خواهند شد.

وی اظهارداشت: مراحل مرمت و بازسازی آثار و نمادهای شهری توسط کارشناسان زیباسازی در مناطق و با نظارت معاونت طراحی و هنر شهری سازمان زیباسازی به صورت مستمر رصد و انجام می‌شود.

موذنی از مرمت سردیس استاد زاون قوکاسیان در ماه اخیر خبر داد و گفت: این سردیس پس از مرمت دوباره در میدان جلفا نصب شد.

وی یادآورشد: در زمان حاضر نمادها و سردیس هایی مانند صائب تبریزی، مشتاق در حال مرمت و بازسازی است و به زودی در محل قبلی نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این شهر و تمام آثار هنری واقع در کالبد شهری به همه شهروندان متعلق است تصریح کرد: شهروندان در زمینه حفظ و حراست از نمادها و المان‌های شهری با شهرداری همکاری و همراهی کنند تا شاهد شهری همیشه زیبا و با نشاط باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار