با اینکه چند هفته از انتخاب غلامحسین صادقیان به عنوان معاون اجرایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سفر او به تهران و تصدی این مسئولیت سپری می شود، کماکان شورای اسلامی شهر اصفهان درباره عضو غایب این شورا تصمیم گیری نکرده و شورای 13 نفره ای که بر سر کار آمده اند، 12 نفره اداره می شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳ 25 November 2021

صادقیان که یک دوره عضویت در شورای اسلامی شورای شهر در دوره چهارم را در کارنامه دارد، در شورای ششم نیز یکی از 13 مرد منتخب مردم اصفهان بود که در انتخابات داخلی این شورا، به عنوان رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شد.
این مدیر شهری که پیشتر در مرکز بهداشت اصفهان به عنوان معاون اجرایی در کنار کمال حیدری فعالیت کرده بود، به واسطه معرفی حیدری، با حکمی که دوازدهم آبان برای او صادر شده، در وزارت بهداشت عهده دار مسئولیت شد تا به خاطر آن در دو راهی سختی قرار گیرد.
با اینکه شورای شهر شغل محسوب نمی شود اما سکونت حداقل یک سال متصل به زمان اخذ رأی در محل یکی از شرایط کاندیداتوری مندرج در اصل 100 قانون اساسی جمهوری اسلامی است و بر اساس تبصره دو این ماده قانونی، اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند و به صراحت در این تبصره ذکر شده تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد.
با توجه به اینکه صادقیان راهی تهران شده، فرض بر قبول این مسئولیت است و از لحاظ قانونی عضویت او در شورای شهر ملغی شده و در این شرایط باید یکی از اعضا علی البدل جایگزین او شود.
بر مبنای آمار منتشره فرمانداری اصفهان، پس از 13 نفری که به انتخابات شورای اسلامی ششم راه پیدا کردند، رضا امینی، عبدالرسول امامی، احمد شریعتی، مهدی فوقی و حامد یزدیان به ترتیب آرا در رده های اول تا پنجم اعضای علی البدل قرار گرفتند و هر کدام از اعضای اصلی به هر دلیلی از شورا کنار بروند، این نفرات جایگزین خواهند شد.
از جمع نفرات علی البدل، امینی به عنوان شهردار کلان شهر اهواز انتخاب شده و امامی نیز شهردار نجف آباد شده است و قاعدتا این دو نفر قصدی برای استعفا از مسئولیتشان ندارند تا فرصت در اختیار نفر سوم لیست علی البدل ها یعنی احمد شریعتی برسد.
شریعتی یکی از اعضا منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره چهارم و یکی از فعالان سیاسی اصفهان است و حضور او در جمع منتخبان شورای شهر اتفاق دور از ذهنی محسوب نمی شود اما اینکه چرا در شرایط فعلی و با توجه به غیبت ادامه دار صادقیان در جلسات علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، در این خصوص تصمیم گیری نمی شود، به سوالی برای شهروندان اصفهانی تبدیل شده و در پیج های خبری این موضوع را بارها مطرح کرده اند.
حضور در جلسات علنی شورای اسلامی شهر و رسیدگی به درخواست های شهروندان اصفهانی و پیگیری مشکلات و مسائل مردم، یکی از وظایف اعضای شورای اسلامی شهرهاست و همین چند هفته ای هم که صادقیان نتوانسته وظایفش در پارلمان شهری را به انجام برساند، جای انتقاد دارد و قطعا هر چه این روند طولانی تر شود؛ نارضایتی بیشتر شهروندان را به همراه خواهد داشت و انتظار می رود زعمای اصولگرایی اصفهان که لیست مدنظران را به شورای شهر فرستاده و سکان مدیریت شهری را در اختیار گرفته اند، هر چه سریعتر روند قانونی این انتقال را انجام دهند و بیش از این شهروندان را منتظر تصمیم گیری و اقدام خود نگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار