کلانشهر اصفهان در شاخص میانگین کاهش ابتلا و بستری کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه به وضعیت مطلوبی در کشور رسیده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 27 November 2021

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، هم اکنون روند ابتلا و بستری کرونا پیک پنجم را در استان اصفهان نزولی اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۶۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی در استان اصفهان بستری هستند که ۱۳۳ نفر از این مبتلایان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و این نشان از روند نزولی ابتلا وبستری در این استان است.
پژمان عقدک افزود: واکسیناسیون به موقع گروه ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست‌ها وتهویه مناسب در محیط‌های سربسته از مهمترین عوامل کاهش ابتلا و بستری در بخش‌های آی سی یو در استان اصفهان گزارش شده است.
وی میانگین واکسیناسیون کرونا را در کشور ۴۹ درصد بیان کرد وگفت: درحالیکه واکسیناسیون در اصفهان بسیار مطلوب و بالاتر از میانگین کشوری است بطوریکه ۶۳ درصد از افراد بالای ۱۲ سال دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در طرح شهدای سلامت در این استان درصدد پوشش واکسیناسیون به بالای ۸۵ درصد هستیم.
وی در خصوص سویه جدید آفریقایی هم گفت: توصیه می‌شود افرادی که از کشور‌های آفریقایی قصد عزیمت به کشور را داشته باشند حتما دو هفته در مرز ایران قرنطینه شوند و در دومرحله تست پی سی آر این افراد پس از قرنطینه منفی شود تا بتوانند وارد کشور شوند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: میزان ابتلا ومرگ ومیر ناشی از این سویه جدید حدود ۵۰ درصد بیشتر از سویه‌های دیگر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار