معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: این استان رُتبه دوم کشور را پس از تهران در کسب‌ و کار مجازی و بازاریابی شبکه‌ای، به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ 28 November 2021

 اسماعیل نادری در نخستین جلسه نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای در اصفهان افزود: سال گذشته ۹۲ فقره پروانه در استان صادر شد اما در ۶ ماهه اول سالجاری ۵۹ مجوز صادر شده که اصفهان در این زمینه رُتبه دوم کشور را پس از تهران کسب کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته در تهران ۵۹۰ مجوز کسب و کار مجازی و در ۶ ماهه اول امسال ۳۳۸ فقره صادر شد و اصفهان با صدور ۵۹ مجوز در این مدت رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: امسال سه هزار و ۹۱۹ شکایت به اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی رسید که ۶۶ مورد از آنها باطل شد، ۱۹۶ مورد به کمیته نظارت ارجاع و ۱۲۵ مورد از آنها به کمیسیون نظارت ارسال شد و ۱۳۰ مورد هم در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۳۴۰ بازرسی در سال جاری در کشور صورت گرفته در حالی که سال گذشته در مجموع پنج هزار و ۲۵۴ مورد بازرسی انجام شده بود.

نادری، تعداد شکایت‌های وارد شده در سال گذشته را هشت هزار و ۹۹۷ فقره و در ۶ ماهه سالجاری چهار هزار و ۸۹۱ فقره اعلام کرد.

وی گفت: کمیته اصلی رسیدگی به وضعیت کسب و کارهای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای در سطح ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و متناظر آن در استان‌ها با حضور همه اعضای کمیته برگزار می شود.

وی افزود: بیشتر مشکلات موجود در استان اصفهان در این زمینه در حوزه بازاریابی شبکه ای است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: برخی از شرکت‌ها، پروانه کسب مجازی برای بازاریابی تک سطحی دریافت می‌کنند اما بعد با آن مجوز اقدام به انجام فعالیت بازاریابی شبکه ای و با پروانه کسب مجازی عادی، شروع به فعالیت در حوزه رمزارزها می‌کنند.   

وی بیان کرد: امکان خطا و انحراف زیاد در اینگونه شرکت‌هایی که فرایند صدور مجوز بازاریابی شبکه ای را طی نکردند و مقدمات اولیه صدور مجوز را ندارند و طرح سوددهی خود را به وزارتخانه ارائه ندادند و وثیقه‌های لازم را نیز تامین نکردند، وجود دارد.

نادری خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندان و حمایت از کسب و کارهایی که بصورت قانونی اقدام به اخذ مجوز می کنند، کمیته متناظر در استان ها به فعالیت این نوع شرکت ها رسیدگی می کند.

وی یادآور شد: دبیرخانه کمیته نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی قسمتی را در وب سایت خود طراحی کرده که شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات شرکت‌ها را وارد کنند تا بصورت مستقیم بررسی و از طریق اداره‌های ستادی نسبت به پُلمپ و فیلترینگ اینگونه وبسایت‌ها و شرکت‌ها اقدام شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه بیشترین فرایندها بصورت الکترونیک انجام می شود، گفت: اتحادیه بصورت مستقیم و برخط شکایت شهروندان را دریافت می کند و با توجه به اینکه این شکایت ها بصورت متمرکز است، براحتی به شرکت اخطار خاطی پلمپ یا فیلترینگ داده می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار