رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح جامع این کلانشهر باید بر اساس ظرفیت های یک شهر تاریخی و مادر شهرِ جهانی تهیه شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ 28 November 2021

محمد نورصالحی در نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تالار این شورا، اظهار داشت: توجه به گردشگری، صنایع دانش بنیان و غیر آب بر با ارزش افزوده بالا و غیر آلاینده باید در طرح جامع آینده شهر اصفهان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های شورای شهر، کمیسیون شهرسازی و معماری، حوزه شهرداری، معاونت شهرسازی، معاونت برنامه ریزی و همچنین اداره کل راه و شهرسازی و وزارت راه و شهرسازی باید دست به دست هم دهند تا طرح جامع اجرایی و در خور اصفهان متناسب با محدودیت‌ها و ظرفیت‌های این شهر تهیه شود.

 رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: آخرین طرح جامع شهر اصفهان سال ۱۳۶۷ تصویب شده و از آن موقع تاا کنون این شهر طرح جامع نداشته است.

وی با بیان اینکه تهیه طرح جامع از سه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: مرحله نخست این طرح در دوره گذشته مدیریت شهری و با اهتمام اداره کل راه و شهرسازی، شورای شهر و شهرداری اصفهان آماده شده است اما مرحله دوم آن مهمتر است.

نورصالحی با اشاره به اینکه مقطع تاریخی خوبی برای این کار انتخاب شده است، افزود:واقعیت های گذشته بویژه مشکل آب و فرونشست، محیط زیست و آلودگی هوا مسیر حرکت آینده اصفهان را به ما دیکته می‌کند.

وی ادامه داد: باید دید آیا امکان توسعه فضایی و امکان افزایش جمعیت در اصفهان وجود دارد و اینکه مهاجرت به اصفهان به چه نحوی باید انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از شعارهای اصلی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در دوره ششم، مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: در نبود نظارت، سوء مدیریت و اتفاق‌هایی که در گذشته افتاده، موضوع فساد در انجام فرآیندهای شهرداری و ارائه خدمات شهرداری نمود پیدا کرده بود.

نورصالحی افزود: با اهتمام جدی مدیریت شهری در این دوره و با استفاده از سیستم‌های نظارت داخلی شهرداری و دستگاههای نظارتی و امنیتی در این زمینه برخوردهایی با متخلفان انجام شده است.

وی بیان کرد: بیشتر کارکنان شهرداری خَدوم، سالم و دغدغه مند نسبت به مشکلات مردم هستند اما احتمال وجود انگشت شمار افرادی که انجام امور مردم را در مسیرهای انحرافی قرار می‌دهند، وجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد که این افراد از اینگونه کارها دست بردارند و با نظارت قوی مسیر سلامت در شهرداری پیش گرفته شود تا مردم نسبت به سلامت این حوزه اطمینان پیدا کنند.

وی به حذف بعضی از فرایندهای اضافه اشاره و بیان کرد:  شهر هوشمند به عنوان یکی از طرح های اصلی  زیر نظر شهردار اصفهان در حال انجام است.

نورصالحی افزود: شهرسازی الکترونیک در این دوره مورد توجه قرار گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حوادث روز جمعه پنجم آذرماه گفت: مردم صف خودشان را از کسانی که می‌خواستند بر مطالبات آنها سوار شوند جدا کردند.  

وی ابراز امیدواری کرد که مسوولان از جمله رییس جمهور، وزیر نیرو، استاندار و فرماندار اصفهان به  مطالبه مردم و کشاورزان اصفهان توجه ویژه ای داشته باشند تا شورا یا ستاد پایداری آب زاینده رود به نتایج مطلوبی برسد.

نورصالحی تصریح کرد: مردم اصفهان هیچگونه چشم داشتی به حق و حقوق سایر استان‌ها ندارند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار