تهیه سند پهنه‌بندی تکلیف اراضی واقع در حریم قانونی شهر اصفهان را تعیین می‌کند، به دلیل اینکه نحوه بارگذاری اراضی در آن مشخص شده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ 29 November 2021

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: همه شهر‌ها محدوده قانونی و حریم قانونی دارد که محدوده قانونی شهر اصفهان حدود ۲۴ هزار هکتار و حریم قانونی آن نیز حدود ۳۲ هزار هکتار است که مجموع این دو مورد وسعت شهر اصفهان را تشکیل می‌دهد.
وحید مهدویان افزود: در محدوده اصفهان از سال‌های گذشته طرح جامع و طرح تفصیلی داریم که در آن کاربری‌ها، گذربندی‌ها، نحوه بارگذاری، نوع خدمات و نوع کاربری اراضی داخل محدوده مشخص شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: مالکان با استناد به همان طرح‌ها درخواست خود را به شهرداری ارائه کرده و شهرداری در چارچوب طرح تفصیلی پروانه ساختمانی را صادر می‌کند.
مهدویان با بیان اینکه سال‌هاست اراضی حریم قانونی شهر به عنوان اراضی غیر قابل استفاده و غیر قابل بارگذاری خدمات روی آن، عنوان می‌شود، افزود: در این زمینه سند پهنه‌بندی حریم تهیه شده که در اختیار شهرداری قرار دارد و در حال طی مراحل تصویب قانونی آن است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: کاربری‌هایی که در این ۳۲ هزار هکتار در سند پهنه‌بندی حریم مشخص شده همه غیرمسکونی بوده و کاربری‌هایی مانند مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، مجتمع خدمات خودرویی، خدمات رفاهی و اجتماعی مانند پارک‌های علم-فناوری، آزمایشگاه‌ها و مجموعه خدمات فراغتی مانند باغات تفریحی، مجموعه‌های ورزشی، مجموعه‌های گردشگری، هتل‌های بین‌المللی، سردخانه، بیمارستان، باغ تالار، باغ رستوران و کمپینگ‌ها را می‌توان در محدوده حریم قانونی شهر اصفهان به کار بست.
مهدویان افزود: اینکه کدام کاربری را می‌توان در کجا جانمایی کرد در نقشه پهنه‌بندی حریم قانونی مشخص شده است؛ نقشه ۳۲ هزار هکتاری محدوده حریم قانونی شهر اصفهان رنگ‌بندی شده و بر اساس این رنگ‌بندی جدول بندی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار