اصفهان رُتبه دوم کشور را در صدور پروانه کسب و کار فضای مجازی کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 30 November 2021

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: این استان رُتبه دوم کشور را پس از تهران در کسب و کار مجازی و بازاریابی شبکه‌ای، به خود اختصاص داد.

اسماعیل نادری افزود: پارسال ۹۲ فقره مجوز کسب و کار مجازی در استان صادر شد، اما در ۶ ماهه اول امسال ۵۹ مجوز صادر شده که اصفهان در این زمینه رُتبه دوم کشور را پس از تهران کسب کرد.


وی با بیان اینکه امسال سه هزار و ۹۱۹ شکایت به اتحادیه کسب و کار‌های فضای مجازی رسید که ۶۶ مورد از آن‌ها باطل شد افزود: ۱۹۶ مورد به کمیته نظارت ارجاع و ۱۲۵ مورد از آن‌ها به کمیسیون نظارت ارسال شد و ۱۳۰ مورد هم در حال بررسی است.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: کمیته اصلی رسیدگی به وضعیت کسب و کار‌های مجازی و بازاریابی شبکه‌ای در سطح ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و در استان‌ها با حضور همه اعضای کمیته برگزار می‌شود.


نادری افزود: بیشتر مشکلات موجود در استان اصفهان در این زمینه در حوزه بازاریابی شبکه‌ای است.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: برخی از شرکت‌ها، پروانه کسب مجازی برای بازاریابی تک سطحی دریافت می‌کنند، اما بعد با آن مجوز اقدام به فعالیت بازاریابی شبکه‌ای و با پروانه کسب مجازی عادی، شروع به فعالیت در حوزه رمزارز‌ها می‌کنند.
نادری افزود: برای صیانت از حقوق شهروندان و حمایت از کسب و کار‌هایی که به صورت قانونی اقدام به دریافت مجوز می‌کنند، کمیته متناظر در استان‌ها به فعالیت این نوع شرکت‌ها رسیدگی می‌کند.


وی گفت: دبیرخانه کمیته نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و کسب و کار‌های مجازی بخشی را در وب سایت خود طراحی کرده که شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات شرکت‌ها را وارد کنند تا به صورت مستقیم بررسی و از اداره‌های ستادی نسبت به پُلمپ و فیلترینگ اینگونه وبسایت‌ها و شرکت‌ها اقدام شود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: اتحادیه به صورت مستقیم و برخط شکایت شهروندان را دریافت می‌کند و با توجه به اینکه این شکایت‌ها به صورت متمرکز است، به راحتی به شرکت خاطی اخطار پلمپ یا فیلترینگ داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار