رییس حوزه هنری کشور گفت: اصفهان جایگاه هنر مومنانه و تمدن ساز به دور از خودنمایی و حدیث نفس است که هنرمندانش اثر خلق شده را از سوی حضرت حق می‌دانند.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 01 December 2021

محمدمهدی دادمان در آیین معارفه رییس حوزه هنری اصفهان افزود: هنر هنرمندان مسوولانه و این هنر انقلابی در چنین میراثی استوار است که  از درون آغاز و بیرون را دگرگون می‌کند.

رییس حوزه هنری تصریح کرد: هنرمندان این شهر جهان را می‌سازند  و این هنر نه هنر تقلیدی و نه سطحی و از عمق سلوک هنرمند است.

در ادامه این مراسم رییس جدید حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به اینکه حوزه هنری به‌واسطه انقلاب اسلامی شکل‌گرفته است،اظهار داشت: حوزه هنری اصفهان شعار خود را قلب تپنده هنر نصف جهان گذاشت و در این زمینه کنار همه دستگاه‌های اجرایی به تولید آثار هنری و جریان سازی فرهنگی  هنری در کشور پرداخت.

احمد نوری افزود: یکی از اقدامات مهم حوزه هنری شبکه‌سازی و هم‌افزایی بین هنرمندان، شناسایی و کشف استعدادهای هنری به‌خصوص شهرستان‌ها و توانمندسازی آن‌ها بوده است.

وی به اهداف پیش رو پرداخت و ادامه داد: تقویت هنر معاصر فرهنگ ایرانی و اسلامی،مردمی کردن هنر و تقویت ویژه هنر و تاریخ شفاهی هنر از اقدامات مهم است و اصفهان می‌تواند مرکز اصلی تاریخ شفاهی کشور شود.

در پایان این آیین احمد نوری به عنوان رییس حوزه هنری اصفهان معرفی و از مجتبی شاه‌مرادی رییس پیشین این نهاد قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار