مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار متقاضی در استان برای خانه دار شدن در سامانه طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ 02 December 2021

علیرضا قاری‌القرآن اظهار داشت: پالایش و احراز شرایط این افراد هنوز شروع نشده است و پس از پایان مهلت ثبت‌نام در این مرحله، وارد مراحل پالایش و مراحل بعدی خواهیم شد.

وی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام در طرح جهش تولید و تأمین مسکن که پیش‌ از این تا ۲۸ آبان اعلام‌شده بود، تا ۱۵ آذرماه تمدید شد و پس از پایان مهلت ثبت‌نام در این مرحله، وارد مراحل پالایش و مراحل بعدی خواهیم شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان بابیان اینکه امکان ثبت‌نام برای ۴۳ شهر استان اصفهان فراهم‌شده است اظهار داشت: با توجه به اینکه زمین دولتی در شهرهای دیگر وجود نداشت در این مرحله در ۴۳ شهر از مجموع شهرهای استان ثبت‌نام بازشده است.

وی اضافه کرد: پیشنهادی به وزارت راه و شهرسازی ارائه‌شده که این سامانه برای کل شهرها باز شود و بر اساس آن‌ها نیازسنجی و تأمین زمین شود.

قاری قرآن گفت: در صورت باز شدن این سامانه،  امکان تشخیص مسکن موردنیاز برای کل استان اصفهان وجود دارد اما پیش‌بینی می‌شود در افق کلی برای یک دوره چهارساله باید حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در استان تولید شود.

وی بابیان اینکه افق سالانه این طرح برای استان تولید حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار واحد مسکونی است خاطرنشان کرد: مجموع موارد ثبت نامی در این طرح، مسکن موردنیاز استان را به ما ارائه می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: این طرح تنها در مورد تولید مسکن در حومه شهرها نیست بلکه در قسمت‌های مختلف تعریف می‌شود و بخشی از آن داخل شهرها و برخی در بافت فرسوده احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس آمار حدود ۳۰ درصد ثبت‌نام کنندگان در طرح جهش تولید مسکن حائز شرایط هستند و از این تعداد ، کمتر از ۲۰ درصد واریز وجه کرده و وارد پروسه شده و به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

قاری قرآن افزود: متقاضیان واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن در ابتدای کار و هنگام ثبت‌نام خود اظهاری می‌کنند و باید دارای شرایط پنجگانه باشند اما پس از بررسی مدارک حدود ۳۰ درصد این افراد از شرایط کامل برخوردارند و تائید شدگان نهایی زیر ۲۰ درصد خواهند بود.

به گفته وی، احتمال اینکه این آمار در ثبت‌نام جدید تغییر کند وجود دارد اما به نظر می‌رسد که میانگین ۲۰ تا ۳۰ درصدی برای کسانی که خود اظهاری می‌کنند نسبت به کسانی که از فیلتر نهایی رد می‌شوند وجود دارد و به نظر می‌رسد که همین حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد در افق کلی برای کل استان به‌عنوان نیاز مسکن کافی خواهد بود.  

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای سه شهر جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی صورت می‌پذیرد، گفت: همچنین سامانه برای متقاضیان در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیتِ شاهین‌شهر، شهرضا و کاشان نیز باز است.

قاری‌قرآن ادامه داد: علاوه بر این در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان نیز برای اردستان، اژیه، انارک، برزک، تودشک، تیران، جندق، حسن‌اباد، خوانسار،  خور، داران، دهق، زواره، سده‌لنجان، علویجه، فرخی، فریدونشهر، گلپایگان، مهاباد، میمه، نصرآباد، نوش‌آباد، نیاسر، هرند، ورزنه، وزوان، کمه، کوهپایه، آران وبیدگل، ایمانشهر، باغ بهادران، بویین ومیاندشت، طالخونچه، فلاورجان، قهدریجان، گلدشت و نطنز ثبت نام انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سبز بودن فرم «ج»، نداشتن مالکیت خصوصی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر موردتقاضا چهار شرط اصلی برای ثبت‌نام در این طرح است.  

قاری قرآن همچنین بابیان اینکه ۲ مرحله ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان اصفهان انجام شد ادامه داد: یک مرحله ثبت‌نام در دولت دوازدهم انجام شد که بیش از ۱۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که همه آن‌ها تعیین تکلیف شدند.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد آن‌ها احراز شرایط شدند و نزدیک ۱۲ درصد هم واریز وجه انجام دادند و به پروژه‌ها معرفی‌شده و کارهای اجرایی آن‌ها شروع‌شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار