استاندار اصفهان در دیدار با سفیر اتریش با اشاره به ظرفیت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: همکاری و تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی اصفهان و اتریش، زمینه اقدامات بزرگ را فراهم می کند. 
کد خبر: ۱۰۱۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 03 December 2021

سید رضا مرتضوی با اشاره به روابط ۵۰۰ ساله ایران و اتریش گفت: در این روابط خوب، چالشی در روابطِ دو طرف وجود نداشته که بنیان خوبی برای تقویت روابط در آینده است.

استاندار اصفهان با اشاره به حضور موثر رایزن بازرگانی اتریش در این سفر گفت: حضورِ تجار دو کشور در کنار همدیگر و استفاده از فرصت‌هایی که طرف مقابل، امکان حمایت و پشتیبانی داشته باشد، زمینه رشد دو کشور را فراهم خواهد ساخت.

وی، مساله آب و هوا و محیط زیست را از زمینه هایی دانست که امکان تعامل علمیِ دو کشور را در خصوص آن فراهم می کند و با اشاره به ابرازِ تمایل سفیر اتریش در خصوص همکاری علمی اصفهان در زمینه گیاهان دارویی گفت: امکان اعلام فراخوان کشور اتریش به دانشگاه‌های اصفهان برای تولید مقالات علمی و استفاده از دستاوردهای دانشمندان ایرانی در این خصوص وجود دارد.

سید رضا مرتضوی با ابراز تاسف از کاهش تبادلات اقتصادی در سال‌های اخیر گفت: سیاست‌های اتحادیه اروپا و آمریکا، با وجود سیاست‌های مستقل اتریش بر این روابط ضربه وارد کرده است و از همین رو، برقراری دیپلماسیِ عمومیِ بلندمدت، سبب پایداری ایران و اتریش در همه حوزه‌ها به ویژه اقتصاد و فرهنگ است.

وی گفت: مدیریت استان آماده است با دایر کردن میزِ وین در اصفهان در زمینه تداوم ارتباطات بازرگانی و تقویت فعالیت‌های اقتصادیِ مشترک گام‌های اساسی بردارد.

وُلُف ویترش هایم، سفیر اتریش در سفر یک روزه به اصفهان ضمن ملاقات با دروازه‌بان اتریشیِ باشگاه سپاهان، از برخی مراکز گردشگری از جمله کوه آتشگاه، منارجنبان، میدان‌امام (ره) و کلیسای وانک دیدن کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار