به گفته ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ارتش در کنار حفظ آمادگی نظامی تلاش می کند در حوزه محرومیت زدایی نیز حضور داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ 04 December 2021

امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز در آستانه  ۱۵ آذر مصادف با سالروز شهادت خلبان شهید احمد کشوری و روز هوانیروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ارتش بازوی قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها است گفت: در دو سال گذشته و با وجود بیماری کرونا ارتش همچون دیگر نیروهای نظامی و انتظامی ورود کرده و خدمات زیادی را به سیستم بهداشت و درمان کشور ارائه کرده است.

وی  تصریح کرد: قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نزاجا در اصفهان تشکیل و نسبت به کمک به محرومان برنامه‌ریزی جدی را داشته است.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی در مقاطع بحرانی از ما تقاضای نیرو کرد، که در اصفهان بیشتر نیروهای انتظامات را نیاز داشتند اما در دیگر شهرستان‌ها از جمله شاهین شهر، کاشان، شهرضا و بخشی از اصفهان نیروهای خدمات بهیاری حضور تمام قد داشتند.

امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز با بیان اینکه در اصفهان نیز مناطق محروم وجود دارد، گفت: در این زمینه درخواستی نیز از برخی از مسئولان داریم، برای منطقه نصر آباد ما جاده‌ای را به صورت کمربندی راه‌اندازی کردیم وبرق رسانی به برخی از مناطق را نیز دنبال کرده‌ایم.

بحران آب در اصفهان و فعالیت هایی که ارتش می تواند برای بهبود وضعیت آن انجام دهذ دیگر موضوعی بود که ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در مورد آن توضیح داد : این امر چالش سراسری است و تصمیم برای انجام هر گونه فعالیتی در این زمینه بر عهده مسئولان است و در صورت درخواست کمک با تمام توان ورود خواهیم داشت. 

وی در مورد تهدیدات کشور علیه کشور عنوان کرد: تهدیدها علیه کشور نه تنها کم نشده بلکه زیاد هم شده و این در حالی است که هر روز روش ها و برنامه های دشمن برای تهدید کشور تغییر میکند و باید متناسب با تهدیدات جدید به دنبال آموزش های جدید و متناسب باشیم.

۴۶ طرح محرومیت‌زدایی ارتش

 در ادامه مدیرطرح‌های محرومیت‌زدایی و فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش به تشریح برخی از فعالیت های انجام شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای کاهش محرومیت ها در کشور پرداخت.

سرهنگ ولی رحمانی گفت: در یک سال گذشته ارتش برای محرومیت زدایی و مدیریت بیماری کرونا در کشور ۴۶ طرح محرومیت‌زدایی در عرصه‌های درمانی و و عمرانی با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: برقراری امنیت پایدار از وظایف ارتش است؛ ارتش از مردم، در کنار مردم، با مردم و در خدمت اهداف مردم است. ارتش در برابر دشمن بسیار سختگیر اما در کنار مردم است.

سرهنگ رحمانی با اشاره به اقدامات ارتش در زمینه مدیریت بحران شیوع کرونا خاطر نشان کرد: در حوزه محرومیت زدایی و کنترل بیماری کرونا ارتش ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و در این راستا ۱۲ بیمارستان دائمی در کشور راه‌اندازی شده است.

مدیر طرح‌های محرومیت زدایی و فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش با بیان اینکه این بیمارستان‌ها در اصفهان، قم، خاش، چهارمحال و بختیاری، نقطه مرزی ترکمنستان و … راه‌اندازی شده است، گفت: ۲۴ هزار نفر ساعت و استخراج ۴۸۳ کامیون خاک طی ۲۴ ساعت تنها از بیمارستان قم، از جمله اقدامات ویژه ارتش است که در نوع خود بی نظیر است.

وی در مورد حضور ارتش در راستای ارائه خدمات بهداشتی و به صورت ویژه در بخش واکسیناسیون اذعان کرد: تزریق ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا توسط نیروهای ارتش یکی از مهمترین حرکت های ارتش برای مقابله با این ویروس بوده است از سوی دیگر ساخت بیمارستان و خدمات جانبی را داشته ایم. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت بهداشت و درمان کشور توسط ارتش اضافه شده است.

سرهنگ رحمانی بیان داشت: در خصوص اجرای طرح‌های آبرسانی در استان‌های محروم کشور در استان سیستان و بلوچستان آبرسانی ۴۰ روستا در دستور کار است، در استان خوزستان نیز آبرسانی ۲۰ روستا اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار