همزمان با روز جهانی داوطلبی در 14 آذرماه، از سروِ روان ساخته دست مرتضی نعمت الهی، پیکره ساز صاحب سبک اصفهانی در بوستان شهدای مدافع حرم رونمایی می شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ 04 December 2021

رییس اداره مشارکت های فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر، گفت: مردم اصفهان از دیرباز در امور خیر و فعالیت های داوطلبانه پیشتاز بوده اند، به طوری که اصفهان را شهر خیرین نیز می نامند.
به گفته ژاله کرمانی این موضوع در تاسیس سازمان های مردم نهاد، خیریه های مساجد، کانون های فرهنگی هنری مساجد، مراکز قرآنی، انجمن های حمایت از بیماری ها و بسیاری از دیگر انجمن ها که به عنوان مراکز و تشکل های فرهنگی اجتماعی و مردمی هستند و هر کدام در امور خیر و فعالیت های داوطلبانه فعالیت های مستمری داشته اند، به خوبی قابل مشاهده است.
وی اظهار داشت: در همین راستا همزمان با روزجهانی داوطلبی(مصادف با 14 آذرماه/ 5 دسامبر)، مدیریت شهری با توجه به سابقه دیرینه اصفهانی ها در تاسیس تشکل های مردمی، قصد دارد تا با حضور جمعی از مسئولان استانی از پیکره "سرو مشارکت" رونمایی کند.
وی در تشریح ویژگی های سروِ مشارکت، گفت: درخت سرو از جمله درخت های ایرانی است که به ثبت ملی رسیده و مختصات بصری و معنایی آن، حکایت از همبستگی و اتحاد دارد که به وسیله فلزهایی که در این اثر گره خورده، شکل گرفته است به همین خاطر، این مجسمه با تمثال سرو طراحی شده تا نمادی باشد از استقامت و درهم تنیدگی دست هایی که می سازند و مشارکت می کنند.
کرمانی در خصوص پیوند با مفاهیمی که این اثر به ذهن مخاطب متبادر می کند، ادامه داد: مفهوم سرو به عنوان نماد آزادگی، پایداری و زندگی توصیف می شود و فعالیت های مردم اصفهان در امور داوطلبانه و خیریه نیز اهدا زندگی به همنوعان خودشان است، به همین خاطر، اثر استاد نعمت الهی برای این امر مهم انتخاب شده است.
گفتنی است؛ آیین رونمایی از سروِ مشارکت، ساخته استاد مرتضی نعمت الهی همزمان با روز جهانی داوطلب، 14 آذرماه در بوستان شهدای مدافع حرم منطقه 11، ساعت 13 برگزامی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار