فیلم بلند گمیچی در نخستین اکران خود در همدان به خوبی مورد استقبال نوجوانان گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 28 September 2015
فیلم بلند گمیچی در نخستین اکران خود در همدان به خوبی مورد استقبال نوجوانان گرفت.

به گزارش تسنیم؛ فیلم بلند گمیچی که برای نخستین بار در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم‌های نوجوانان اکران شد مورد استقبال نوجوانان دختر از مدارس کوثر و ولایت همدان قرار گرفت.

این فیلم ۸۵ دقیقه‌ای با نگاهی به خشکی دریاچه ارومیه تهیه شده و لوکیشن اصلی آن در کشتی به گل نشسته‌ای در منطقه خشک دریاچه ارومیه بوده است.

این فیلم در مورد پسر نوجوانی یه نام حسن است که برادرش منزل و کشتی به گل نشسته پدری را به سبب مشکلات مالی برای فروش گذاشته و حسن از فروش کشتی ناراضی بوده و سعی در ممانعت از این کار دارد، حسن در این فیلم منتظر بازگشت پدر بوده و قصد داره به مناسبت تولد پدر کشتی به گل نشسته را احیا و بازسازی کند.

احمد برادر حسن بعد از فروش منزل با خانواده راهی منزل جدید می‌شود ولی حسن از دست برادر فرار و به کشتی بر می‌گردد، وقتی به منزل قبلی سر می‌زند متوجه حضور خانواده دیگری در منزل قدیمیشان می‌شود و پدر خانواده جدید که یک پسر نوجوان نیز دارد معلم جدید منطقه است، حسن و پسر معلم که ناجی نام دارد بعد از کشمکش‌ها با یکدیگر دوست می‌شوند و حسن از ناجی درخواست کمک می‌کند.

در حین اکران، نوجوانان در بخش‌هایی از فیلم در چندین سکانسی که حسن از احمد برادرش و ناجی از حسن فرار می‌کند، و یا حسن و ناجی در بازسازی کشتی موفق می‌شوند آنها را با تشویق‌های خود همراهی می‌کنند و در بخش دیگری از فیلم معلم، دانش آموزان را برای یادگیری درس کمک و همیاری برای کمک به ناجی و حسن جهت تعمیر و بازسازی کشتی به کشتی هدایت می‌کند.

در گفت‌و‌گو با نوجوانان مخاطب فیلم، می‌توان گفت این فیلم به خوبی توانسته با نوجوانان ارتباط بگیرد و پیام خود را به آنها انتقال دهد.

یکی از دانش‌آموزان ۱۳ ساله کلاس هفتمی در مورد این فیلم اظهار داشت: به نظرم فیلم گمیچی خوب بود و پیام تلاش و کوشش را به من رساند و این موضوع که خواستن توانستن است، وقتی حسن و ناجی در کارشان موفق می‌شدند بسیار خوشحال می شدم.

یکی دیگر از دانش‌آموزان به نام سکینه محمدی با بیان اینکه از بازگشت جشنواره فیلم به همدان بسیار خوشحال هستیم، گفت: این فیلم مواردی چون؛ امید به زندگی و تلاش، اعتقاد به کاری که قصد انجام آن را داریم و کمک به دوست در زمانی که به کمکمان احتیاج دارد را به من یاد داد.

کارگردان فیلم گمیچی نیز اظهار داشت: از تفکیک جشنواره فیلم کودک و نوجوان به دو بخش بسیار شوکه شدیم و امیدوارم که هر یک از این بخش‌ها به صورت حرفه‌ای برگزار شود چرا که سینمای ما به این جشنواره عادت داشته و یکی از بهترین رویدادهای فرهنگی- سینمایی کشور است.

اسماعیلی پارسا عنوان کرد: چندین سال گذشته در دهه ۷۰ فیلمهای کودک و نوجوان با کیفیت بالا و قدرتمندتر تولید می‌شد ولی متأسفانه چندین سال است که تولید این گونه فیلمها افت پیدا کرده و شاید یکی از دلایل آن این است که تولیدات ریشه دار نیستند و ذائقه اجتماعی تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: زمانی که تولیدات فیلم برای کودک و نوجوان با تحقیق و پژوهش و نگاه علمی- روانشناسی باشد و با نگاه بهتری نسبت به دغدغه های کودک و نوجوان انجام گیرد شاهد پرورش افرادی خلاق و با فرهنگ و شخصیت خواهیم بود.

کارگردان سینما با بیان اینکه اصلی ترین مشکل برای تولید فیلم کودک و نوجوان مسائل اقتصادی است، عنوان کرد: زمانیکه حمایتی از ساخت فیلم صورت نگیرد؛ فیلم از بازیگران چهره تهی شده و سرمایه گذار فیلم به بازگشت سرمایه اش امیدی نداشته باشد، دچار ورشکستگی می‌شود و به همین سبب فیلمسازان به سمت تولید این فیلم نمی‌روند.

اسماعیلی پارسا گفت: ارگانهای دولتی مثل فارابی باید از تولید فیلم های کودک و نوجوان حمایت کنند تا فیلم بدون دغدغه به مقصد خوبی برسد.

عوامل فیلم گمیچی

مهدی مهاجری، مجید دریس، یوسف خداپرست، یوسف بختیاری، حمیده مقدس زاده، فضیله مجلسی و شراره زندی بازیگران فیلم سینمایی «گمیچی» را تشکیل می‌دهند.

نویسنده (با همکاری کارگاه فیلمنامه نویسی نوبت نگاه) و کارگردان: مجید اسماعیلی پارسا، تهیه کننده: جواد قلی زاده، مدیر فیلمبرداری: محمد فکوری، دستیار اول فیلمبردار: علی مردمی، دستیار دوم فیلمبردار: شاهین شمس، صدابردار: مهدی اکبریان، دستیار صدا: سیوان صمدی، طراح گریم: شهرام ولی پور، طراح صحنه و لباس: هاشم مرادی، دستیار اول و طراح و مدیر صحنه: مهدی فرج پور، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز و مدیر تولید: امیر عبدی، دستیار دوم کارگردان: احسان عباس زاده، منشی صحنه: المیرا حیدری فانی: مدیر تدارکات: حسن تواضعی، عکاس: وحید رضوی، طراح گرافیست و عنوان بندی: محسن جسور و مدیر روابط عمومی: میثم محمدی.

مجید اسماعیلی فیلم های «نزدیکتر بیا»، «کمی دورتر»، «خشت بهشت»، «خدا جیرجیرکها را دوست دارد» و «رقص روی یخ» را نیز در کارنامه خود دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار