تابناک-نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه نقشه فرهنگی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و تصویب شد گفت: این نقشه به صورت پایلوت و به مدت یک سال در استان هرمزگان و ۹ استان دیگر اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ 07 December 2021

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در ویژه برنامه "تریبون آزاد" که به مناسبت روز دانشجو در شبستان مسجد جامع بندرعباس برگزار شد اظهار داشت: دانشجویان باید بتوانند هم در حوزه‌های وظیفه خود ادای مسئولیت کنند و هم بتوانند یک نشاط، تحرک و شادابی به محیط دانشگاه و جامعه تزریق کنند و در تاریخ نقش آفرین باشند.

وی افزود: در طول بیش از 25 سال حضورم در دانشگاه‌ها دانشجویان عزیز را به عنوان‌ روزنه‌های امید می‌دانم و نقطه قوت نظام اسلامی هستند به همین منظور از روز دانشجو برنامه تریبون آزاد دانشجویی را برگزار کردیم برای اینکه فتح بابی شود برای مسئولان دیگر استان و همچنان این برنامه‌ها در استان ادامه خواهد داشت و مسجد جامع بندرعباس پایگاهی برای بیان نکته نظرات دانشجویان خواهد شد.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: فرق مطالبه‌گری با نقد در این است که نقد بیشتر به بیان مشکل می‌پردازد اما مطالبه‌گری بیان مشکل به اضافه ارائه راه حل‌ها و کمک به مسئولان در بهبود وضعیت و شرایط است؛ فرآیندی که گفتمان محوری آن بر مبنای طرح مشکل و ارائه راه حل برای پوشش خطاها است را مطالبه‌گری می‌دانیم پس در مطالبه‌گری 3 عنصر طرح مشکل، بیان راه حل‌ها و هدف کاهش مشکلات وجود دارد.

عبادی‌زاده بیان کرد: نخستین اصل در مطالبه‌گری خیرخواهی است مسئولان ما نباید فکر کنند مطالبه‌گران قصد به چالش کشیدن آنها را دارند، در مطالبه‌گری باید بدون انگیزه‌خوانی و مبتنی بر اخلاق، حسن ظن، انصاف‌‌‌، اعتدال، شجاعت و صراحت لهجه به بیان مشکلات پرداخت.

وی ابراز داشت: تشکل‌های دانشجویی امروز به عنوان نماد و نمود تشکیلاتی مطالبه‌گری هستند اما این مطالبه‌گری باید راهبردی باشد و اولویت‌بندی و توجه به ظرفیت‌های موجود در آنها لحاظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان امروز 2 حرکت را در عرصه‌های فرهنگی آغاز کرده است و مقدمات کار را نیز فراهم کرده‌ایم، نقشه مهندسی فرهنگی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی چندین سال پیش به دستور مقام معظم رهبری تدوین شد اما متاسفانه هنوز اجرا نشده است مشکل را در اینجا دیدند که برش‌های فرهنگی استانی این نقشه نیز تهیه شود از این رو استان هرمزگان در کنار 9 استان کشور انتخاب شدند که نقشه مهندسی فرهنگی در آنها اجرا و نقایص طرح در آنها مشخص شود.

وی افزود: 5 اولویت برای بخش‌های فرهنگی استان انتخاب شده است و برای هر یک از این بخش‌ها از مدیران و صاحب‌نظران کمک گرفتیم و برای هر اولویت 25 اقدام تعیین شد که در مجموع 125 اقدام در این برش استانی به عنوان اولویت نخست تعریف شده است.

عبادی‌زاده بیان کرد: تقریبا از مجموعه استان‌های کشور فقط 3 تا 4 استان دارای سند فرهنگی و اجتماعی هستند و استان هرمزگان فاقد این سند است، ما قبل از اینکه برش استانی این سند مشخص شود دنبال نوشتن یک سند برای استان بودیم که با طرح سند فرهنگی متوقف شد؛ من از همین جا دست نیازم را به سوی همه دانشجویان و اساتید دراز می‌کنم و تقاضا می‌کنم در سند فرهنگی و اجتماعی هرمزگان ما را یاری کنند.

وی عنوان کرد: در مطالبه‌گری زمان‌شناسی نیز باید رعایت شود؛ مطالبه‌گری نیازمند فضای آرام است بنابر این در شرایط بحران نمی‌توان بحث مطالبه‌گری را مطرح کنیم؛ محور مطالبه مردم است و باید برای آنها مطالبه کرد.

امام جمعه بندرعباس گفت: خواهش دارم دانشجویان در نماز جمعه شرکت کنند ما در خطبه‌ها مطالبات مردم را مطرح می‌کنیم؛ من همیشه جزو آخرین نفرها هستم که مسجد جامع را ترک می‌کنم و در این فرصت دانشجویان می‌توانند بیایند و مسائل‌شان را مطرح کنند.

 وی با اشاره به مطالبات دانشجویان در امر اشتغال خاطرنشان کرد: اگر مبالغه نکنم در بحث اشتغال و بیکاری اگر امروز بخواهم عددی بگویم بدون هیچ مبالغه‌ای قریب بر 100 بار فریاد مظلومیت این استان در بحث بیکاری را فریاد زده‌ام، زیبنده نیست استان هرمزگان جزو استان‌های با نرخ بیکاری بالا باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار