سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان گفت:‌ روستاییان این استان به دلیل کمبود کتابخانه عمومی کمترین استفاده را از این مراکز برای بهره‌گیری از منابع و محیط مطالعه دارند.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 09 January 2022

امیر هلاکویی افزود: تنها ۲۰ درصد مردم استان اصفهان امکان بهره گیری از امکانات کتابخانه‌های عمومی را دارند که دلیل اصلی آن کمبود سرانه در این حوزه است.

وی بیان‌کرد: کمبود اعتبارات مالی و مشارکت نهادهای عمومی و مردمی مانع از توسعه بیشتر این امکانات شده  است که اگر این همکاری‌ها از سوی دولت و مردم افزایش یابد  شاهد توسعه عدالت فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهیم بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان یادآورشد: استان اصفهان ۳۱۰ باب کتابخانه عمومی دارد که ۱۰۰ باب آن به صورت مشارکتی با دیگر سازمان ها از جمله شهرداری‌ها راه اندازی شده  است و  سرانه بیش از سه متر مربعی محیط کتابخوانی در استان ایجاد شده است.

وی همکاری مسوولان محلی برای راه اندازی کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه سیار و یا طرح امانت پستی کتاب را سه پیشنهاد برای توسعه خدمات و افزیش دسترسی به کتابخانه های عمومی بیان کرد.

هلاکویی یادآورشد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در مقابل مشارکت نهادهای مردمی و محلی سهمی را برای تجهیز و توسعه امکانات کتابخانه ای اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت ۲ باب کتابخانه عمومی در تیران و رضوانشهر از توابع تیران و کرون گفت: کتابخانه عمومی عسگران در مرکزیت بخش کرون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به‌زودی به بهره برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار