فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلف وقوع نزاع در استان اشاره کرد و گفت: بزرگ‌نمایی در فضای مجازی نسبت به موضوع ناشی از عدم آگاهی افراد باعث می‌شود که لطمه زیادی به حیثیت استان وارد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 11 January 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سردار کیقباد مصطفایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع امنیت یکی از نیازهای اساسی جامعه بشری بوده و امنیت به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم زندگی بشری شناخته می‌شود و بدون امنیت هیچ کاری را نمی‌توان انجام داد.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران دارای امنیت مناسب بوده و نقش مردم و جامعه نیز در این وضعیت مهم و غیر قابل انکار است، عنوان کرد: امنیت در استان امروزه مطلوب است و این ادعا براساس داده‌های جمع‌آوری شده در کشور است.
مصطفایی با اشاره به اینکه وقوع سرقت در استان در هر 100 هزار نفر هزار، 119 مورد بوده که این آمار 115 فقره پایین‌تر از میانگین کشوری است، ابراز کرد: نرخ سرقت مسلحانه در استان یک دهم درصد بوده و نسبت به میانگین کشوری صفر است.
وی با اشاره به اینکه تجاوز به عنف در کشور در 100 هزار نفر 21 فقره و در استان 2.9 فقره است، افزود: نرخ شرارت در کشور در هر 100 هزار نفر پنج و دو دهم و در استان دو و دهم درصد فقره است.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نرخ وقوع نزاع در کشور در هر 100 هزار نفر 636 فقره و در استان 455 فقره بوده که 181 فقره نسبت به میانگین کشوری نرخ استان پایین‌تر است.
مصطفایی خاطرنشان کرد: استان در  فراوانی انواع سرقت رتبه 27 ، فراوانی تجاوز به عنف رتبه 28 ، نرخ تجاوز به عنف رتبه 23 ، در فراوانی نزاع و درگیری رتبه  32 و در نرخ نزاع رتبه 26 را دارد.
وی یادآور شد: امنیت در استان کهگیلویه و بویراحمد یک امنیت پایدار بوده و این ادعا مبتنی بر آمار ارائه شده از طرف معاونت عملیات نیروی انتظامی کشور بوده و یکی از آسیب‌های جامعه بشری موضوع نزاع‌های فردی و دسته جمعی است.
مصطفایی به دلایل مختلف وقوع نزاع در استان اشاره کرد و گفت: بزرگ‌نمایی در فضای مجازی نسبت به موضوع ناشی از عدم آگاهی افراد باعث می‌شود که لطمه زیادی به حیثیت استان وارد می‌کند.
وی تصریح کرد: تعداد نزاع‌های صورت گرفته در مدت گذشته بسیار پائین بود اما افراد حاضر در صحنه به‌جای جلوگیری اقدام به فیلمبرداری و انتشار موضوع در فضای مجازی کرده و همین سبب شده که موضوع بزرگ‌نمایی شود.
رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد افزود: بالای 95 درصد از متهمان نزاع‌های دسته جمعی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند و خط قرمز پلیس و دستگاه امنیتی، امنیت مردم بوده و به هیچ کسی اجازه خدشه به امنیت مردم را نخواهیم داد.
مصطفایی عنوان کرد: می‌شود این خاستگاه وقوع جرم را شناسایی کرد در کنار این موضوع می‌تواند در جلوگیری از وقوع حوادث مؤثر باشند از جمله نقش خانواده در تربیت فرزندان، آموزش و پرورش، دانشگاه، رسانه ملی، شبکه‌های اجتماعی، ائمه جمعه،ریش سفیدان، متنفذین می‌توان اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه وقوع نزاع یکی از مقتضیات جامعه است، افزود: درباره پیشگیری از وقوع جرم عوامل به عنوان گشت انتظامی و یگان فوریتهای پلیسی در سطح شهر و در کنار مردم حضور دارند و در صورت در ارتباط با 110 در طول چند ماه گذشته از سال‌جاری 525 هزار تماس برقرار شده و مشکلات خود را با پلیس در میان گذاشته‌اند.
سردار مصطفایی گفت: 125 هزار ماموریت عملیاتی انجام شده است و روزانه قریب به 380 ماموریت اجرایی به پلیس استان محول می‌شود.
وی به ظرفیت افراد متنفذ و ریش‌سفیدان درباره حل و فصل دعاوی و جلوگیری از وقوع جرم اشاره کرد و افزود: همان‌طور که در حل و فصل دعاوی این ظرفیت جواب داده است، این ظرفیت در جلوگیری از جرائم نیز می‌تواند مؤثر باشد و نتیجه استفاده از این ظرفیت را در سال‌های گذشته به خوبی دیده‌ایم.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان ما مستعد است که به شرایط نامطلوب گذشته با توجه به اختلافات گذشته بین طوایف را دارد و نباید از ظرفیت‌های مهم در جلوگیری از نزاع‌های فردی و دسته جمعی و سایر جرایم فراموش کنیم.
وی افزود: از سال گذشته به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم از طریق پلیس چند اقدام مهم را انجام دادیم که مهمترین آن تجمیع تماس‌های مرکز 110 بود و تعداد خطوط 110 را از شش خط به نه خط افزایش دادیم و مردم می‌توانند به صورت 24 ساعته با این سامانه در ارتباط باشند.
وی بیان کرد: تعداد کاربران سه شیفت در حال پاسخگویی هستند و گشت‌های مستمر پلیس و افزایش خودروهای گشتی در دستور کار قرار گرفته‌ است.
سردار مصطفایی به گستردگی خدمات پلیس گریزی زد و بیان کرد: شهر یاسوج شهری است که شاهد رشد حاشیه‌نشینی است و این از معضلات اساسی است و عمده مشکل به نحوه معماری و شهرسازی شهر برمی‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: شورای تأمین استان یک هدف را تامین می‌کنند و آن تامین امنیت اجتماعی در جامعه است و نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های متولی به صورت قاطع با متخلفان و برهم زنندگان نظم و آرامش مردم برخورد خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار