استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه روابط با هموطنان ارامنه بر مبنای دوستی و برادری است، گفت: یکی از مهمترین اهداف و مکتبی که همه ادیان دنیا دنبال می‌کنند صلح و آرامش در سایه وحدت است.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳ 11 January 2022

سید رضا مرتضوی در بازدید از کلیسای وانک اصفهان و دیدار با اسقف سپیان کاشیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، افزود: متاسفانه دنیای استکبار با تبلیغات سوء بدنبال وارونه جلوه دادن وحدت بین ادیان است.
وی گفت: دشمنان تلاش می کنند با ایران هراسی، مشکلات خود را کتمان کنند و با ایجاد یک مسئله سعی دارند همه توجهات را به این سمت سوق دهند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: دشمنان می کوشند مشکلات داخلی خودشان آشکار نشود و هرگونه جنگ و خونریزی که رقم می زنند را کتمان می کنند.
مرتضوی با بیان اینکه سالیان متمادی آمریکا و همنوعانش این سیاست را در برابر کشورهای مظلوم دنیا دنبال می کنند، ادامه داد: در طول این سال‌ها هزاران رویداد ضد بشری در کشورهای غربی و آمریکا رخ می دهد ولی هیچگاه نگران نبوده اند.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه آنها از اینکه حقوق بسیاری از مردم پایمال می شود خم به ابرو نمی آورند، تصریح کرد: دشمنان از اینکه مردم کشورهای دیگر به راحتی قتل و عام شوند هم هراسی ندارند و تقریبا حضورشان همراه با خونریزی بوده است.
وی با اشاره به وحدت در بین کشورهای مسلمان و ادیان های دنیا افزود: آن چیزی که ادیان دنبال آن هستند صلح در سایه وحدت و آرامش است و ما از اینکه مردم سایر سرزمین ها در رنج باشند ناراحت هستیم.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: عده ای در دنیا نمی خواهند بسیاری از مردم از فرصت زندگی کردن در سایه صلح و آرامش بهره مند باشند.
وی تاکید کرد: در امپراطوری رسانه غرب تلاش می شود که همه خونریزی های که در دنیا رخ می دهد را وارونه نمایش دهند.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه چنین دیدارهایی موجب همدلی و مودت خواهد شد، افزود: شناخت و نگاه ارامنه نسبت به مسائل و مشکلات دنیا جامع و در برابر مسائل ایران و عرصه بین المللی ستودنی است.
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور استاندار اصفهان در مکان مذهبی کلیسای وانک گفت: من در مراسم معارفه استاندار اصفهان از شما دعوت کردم که از مجموعه کلیسای وانک اصفهان بازدید کنید و امروز این مهم محقق شد.
اسقف سپیان کاشچیان افزود: فعالیت و مسوولیت در استانداری اصفهان سخت است ولی با همه مشکلات، شما به تمام مسائل استان واقف هستید.
وی ادامه داد: امیدوارم در سایه دولت آقای رییسی با پشتکاری که دارید مشکلات کشور و استان اصفهان مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار