مدیر امور برق شهرستان نایین گفت: هم اکنون ۳۵ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت هزار و ۱۵۵کیلو وات در این منطقه فعالیت دارد که ۹۸ کیلو وات از این ظرفیت متعلق به مولدهای خانگی است.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 12 January 2022

اسماعیل محمدی نصیری افزود: از ابتدای امسال تاکنون پنج نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۵۸ کیلووات در نایین راه‌اندازی شده است و قرار است تا پایان امسال ۴۱ نیروگاه با ظرفیت حدود هزار و ۴۰۰ کیلووات به همراه نیروگاه یک مگاواتی به بهره‌برداری رسید و همچنین  از ابتدای طرح خرید تضمینی برق تولیدی از نیروگاه‌های خورشیدی در این شهرستان بیش از ۶ هزار مگاوات ساعت برق از مشترکان خریداری‌شده است.

مدیر امور برق شهرستان نایین بیان کرد: هزینه زیرساخت برای تولیدهر یک کیلو وات در نیروگاه خورشیدی حدود ۱۸ میلیون تومان هزینه دارد و نیروگاه یک مگاواتی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با  ۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال انجام است.
نصیری بابیان اینکه بیش از ۶۰ نفر متقاضی احداث نیروگاه خورشیدی در نایین هستند، افزود: نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در شهرستان ماهانه به‌طور میانگین ۲ میلیون تومان برای مردم درآمد دارد.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین برق خانه‌ها، چند سالی است در دستور کار قرارگرفته و به گفته مسوولان امسال ۱۸۰ مگاوات ساعت برق از این طریق تولیدشده است.
نصیری اظهار داشت: شهرستان نایین با دارا بودن اقلیم‌ کویری شاهد تعداد روزهای آفتابی زیادی در طول سال است؛ ظرفیتی که می‌تواند به توسعه استفاده از انرژی خورشیدی  منجر شود.
مدیر امور برق شهرستان نایین افزود: استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر پاک ماندن محیط‌زیست از هدر رفت سوخت‌های فسیلی به‌عنوان یک منبع مهم تولید انرژی خدادادی جلوگیری می‌شود.
وی همچنین  با اشاره به اصلاح و بهسازی شبکه توزیع برق در شهرستان گفت: ۱۲۰ کیلومتر شبکه برق شهرستان نایین نیازمند اصلاح و بهسازی است.
مدیر امور برق شهرستان نایین افزود: برای اصلاح و بهسازی ۱۲۰ کیلومتر شبکه برق شهرستان نایین بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.
نصیری ادامه داد: درمجموع ۴۶۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در شهرستان وجود دارد که از این رقم ۱۴۰ کیلومتر آن به کابل خود نگهدار تبدیل‌شده و ۳۲۰ کیلومتر آن نیز باقی‌مانده است.
وی گفت: ۱۴۰ کیلومتر طی ۱۰ سال گذشته اصلاح و بازسازی‌شده است.
نصیری افزود: هزینه کابل و اجرای ۳۲۰ کیلومتر در حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
وی گفت: قرار است تا آذر سال آینده حدود ۱۰ هزار کیلومتر از سیم‌های مسی شبکه فشار ضعیف سطح استان تبدیل به کابل خود نگهدار شود که در فاز اول ۳۰ کیلومتر از این طرح در شهرستان نایین آغازشده است.
مدیر امور برق شهرستان نایین تصریح کرد: امسال بیش از پنج کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق با  ۶۰۰ میلیون تومان هزینه، اصلاح و بهسازی شده است و تا پایان سال جاری به ۱۷۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.
وی افزود: ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تأمین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز ازجمله مزیت‌های اصلاح شبکه ضعیف برق است.
نصیری بابیان اینکه بهسازی و اصلاح شبکه برق نایین ۳۰درصد پیشرفت دارد افزود: جابه‌جایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکان، اصلاح فرسودگی شبکه برق، توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب از اهدافی است که با نگاهی جامع محور در بازه‌های زمانی مشخص انجام می‌شود.
وی با اشاره به هوشمند سازی کنتورهای مشترکان گفت: در ۲ سال اخیر ۵۴۲ کنتور برق در شهرستان نایین هوشمند سازی و نصب‌شده است.
مدیر امور برق شهرستان نایین افزود: با این آمار درمجموع ۷۰ درصد انرژی مصرفی مشترکان به‌صورت هوشمند قرائت می‌شود.
نصیری هدف از اجرای این طرح را از بین بردن خطای انسانی با قرائت از راه دور، استفاده از اطلاعات کنتورها در طرح‌های گذر از پیک، مشاهده میزان بار مصرفی مشترکان، مشاهده وضعیت لحظه‌ای پارامترهای شبکه مشترک و پایش اطلاعات توان مصرفی مشترکان در بازه‌های مختلف بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار