معاون وزیر نفت گفت: برای احداث پالایشگاه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در سواحل جنوبی کشور در برنامه ششم توسعه، برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶ 13 January 2022

جلیل سالاری در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: برای ساخت پالایشگاه شهید سردارحاج قاسم سلیمانی با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی در سواحل جنوبی کشور در مسیر خط لوله جاسک در برنامه ششم توسعه، برنامه ریزی شده است.
معاون وزیر نفت در این آئین پالایشگاه نفت اصفهان را یکی از صنایع عمده در تامین نیاز کشور دانست و گفت: این پالایشگاه نخستین پالایشگاهی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.
وی افزود: متاسفانه پس از واگذاری شرکت پالایش نفت اصفهان برخی طرح‌ها ناتمام ماند و یکی از چالش‌های اساسی بود و درصدد هستیم در زمان بندی مشخص این طرح‌ها را به نتیجه برسانیم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه افزایش تولید مراکز پترو پالایشگاه در دستورکار قرار دارد، افزود: راهبرد بخش نفت و گاز کشور جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده است تا علاوه برتامین نیاز داخلی، محصولات را به بازار‌های منطقه صادر کنیم.
معاون وزیرنفت، اجرای قانون هوای پاک را اولویت شرکت نفت بیان کرد و گفت: تکمیل زنجیره پایین دستی عمدتا برپایه منابع نفتی و هیدروکربن هاست و ضرورت دارد تا از مسیر پالایشگاه به سمت پترو پالایشگاه حرکت کنیم تا بتوانیم خوراک زنجیره پایین دستی پتروشیمی را تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان هم در این مراسم گفت: برنامه ریزی دقیق و راهبردی که در پالایشگاه تدوین شده با ظرفیت نیروی انسانی موجود در پالایشگاه ادامه می‌دهیم.
محسن قدیری کمبود آب را چالش این صنعت در اصفهان دانست و افزود: برای حل این مشکل برنامه داریم و همچنین طرح‌های در حال اجرا را به سرانجام می‌رسانیم.
در این آئین از خدمات مرتضی ابراهیمی مدیرعامل قبلی قدردانی و محسن قدیری به عنوان مدیر عامل جدید شرکت پالایش نفت اصفهان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار