امام جمعه اصفهان؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به ظرفیت ها مسجد در فرهنگ اسلامی، گفت: مساجد هم محل نماز و عبادت و هم محل گره‌گشایی از کار مردم شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 14 January 2022

آیت‌اللّه سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، با اشاره به سالروز انتصاب رهبر معظم انقلاب به عنوان امامت جمعه تهران، افزود: برخی از خطبه‌های ایشان در بحران‌های مختلف از جمله در فتنه سال ۸۸ ، زنده کننده اسلام و انقلاب بود و امروز هم ایشان چه در خطبه‌ها و چه سایر سخنرانی‌ها کشور را در شرایط مختلف هدایت می‌کنند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم نماز جمعه و مساجد همواره پرشکوه باشد چون این اماکن سنگر دفاع در برابر دشمن و شیاطین است و لذا باید فرزندان خود را به سمت مساجد دعوت کنید.
امام جمعه اصفهان اظهار داشت: نماز اول وقت، نماز در مسجد و نماز جماعت از اولویت‌هایی است که در اقامه نماز نباید فراموش شود.
وی اضافه کرد: مساجد علاوه بر محل اقامه نماز و عبادت باید محل مشورت، حل مشکلات فقرا، کارآفرینی و رفع مشکلات اهالی محل باشد و لذا نباید برای حل همه مشکلات فقط از دولت انتظار داشت بلکه باید تلاش کنیم خودمان هم آنها را به سهم خود برطرف کنیم.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالروز رحلت ام البنین (س)، اضافه کرد: این بانوی بزرگ بر ما منت بزرگی دارد زیرا فرزندانی را تربیت کرد که در راه امام حسین (ع) به عنوان امام خود جان خود را فدا کردند.
وی با اشاره به نامگذاری روز رحلت ام البنین به عنوان روز مادران و همسران شهدا، خاطر نشان کرد: ما باید قدر همسران و مادران شهدا را بدانیم.
امام جمعه اصفهان همچنین به سالروز فرار شاه خائن اشاره و تصریح کرد: همواره باید در برابر دشمنان خدا ایستاد و البته باید در این مسیر برای رضایت خدا مقاومت هم داشته باشیم و به واسطه گرانی و مشکلات از مسیر الهی خود بازنگردیم.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در خطبه اول با بیان اینکه براساس روایات دینی کسی که به عهد و پیمان خود وفا نکند دین ندارد، افزود: حتی در قضیه برجام هم اگر دشمن آن را نمی‌شکست، ما آن را نمی‌شکستیم و به عهد و پیمان خود وفادار بودیم.

وی با بیان اینکه عقود اسلامی از جمله بیع، اجاره و امثال آن مصداق عهد و پیمان انسان‌ها نسبت به یکدیگر است، ادامه داد: جایز نیست افراد به بهانه گران شدن جنس فروخته شده و امثال آن به عهد و پیمان خود وفا نکنند و مومن حتی اگر به صورت ظاهری به ضرر دنیای او شود به عهد و پیمان خود وفادار است.
وی پیروی نکردن از شیطان را از جمله مصادیق عهد خدا با انسان برشمرد و اظهار کرد: براساس روایات دینی ادای امانت، وفای به عهد و نیکی به پدر و مادر چه نیکوکار یا بدکار، سه کاری است که خداوند هرگز اجازه تخلف از آن را نمی‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار