مدیرکل گمرک اصفهان گفت: از مجموع ۴۹ نمایشگاه بین المللی برگزار شده در این استان، فقط یک هفتم آنها با رویکرد صادراتی برگزار شده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ 14 January 2022

رسول کوهستانی پزوه افزود: تنها هفت مورد از نمایشگاه های این استان با رویکرد صادراتی برگزار شده در صورتیکه بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بیش از نیمی از نمایشگاه‌ها در استان با رویکرد صادراتی برگزار شود.

وی ادامه داد: حضور شرکت‌های بین المللی در نمایشگاه‌های استان اصفهان ضروری است و باید بتوانیم از فناوری و پیشرفت‌های این شرکت‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل گمرک اصفهان با بیان اینکه در برگزاری نمایشگاه ها باید به کالاهای که واردات آنها ممنوع است هم توجه کنیم، اظهار داشت: باید یک غرفه از نمایشگاه های بین المللی که با رویکرد صادراتی برگزار می‌شوند، به گمرک اختصاص پیدا کند تا بتوانیم به وارد کنندگان و صادرکنندگان بسته های حمایتی ارائه دهیم و آنها هم از ظرفیت‌های گمرک استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری بعضی از نمایشگاه‌ها در استان هزینه‌های سنگین و بالایی برای ایجاد، انتقال و استفاده از تجهیزات بدنبال دارد که روز اول صرف چیدن وسایل و تجهیزات و روز آخر هم برای جمع کردن وسایل اختصاص پیدا می‌کند و به همین دلیل برگزاری برای مدت محدود چهار روز کافی نیست.

کوهستانی پزوه با بیان اینکه مدت زمان برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها باید اصلاح شود خاطرنشان کرد: مدت برگزاری نمایشگاه‌هایی از جمله سنگ، ماشین آلات و فرش باید دستکم پنج تا ۶ روزه شود تا بهره برداری لازم از آنها بعمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار