مدیر آبفای جرقویه می گوید: از۲۱ روستای این شهرستان، آب ۲۰ روستا با جمعیتی معادل ۱۸ هزار نفر به صورت پایدار تامین می شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 17 January 2022

جواد اسماعیلی گفت: در سال جاری با تحت پوشش قرار گرفتن چهار روستای اسفنداران، حارث آباد، احمدآباد و فیض آباد تعداد روستاهایی که در شهرستان جرقویه از آب طرح آبرسانی اصفهان بزرگ استفاده می کنند به ۲۰ روستا رسید.

وی از نصب ۷۰۰ کنتور آب در این چهار روستا خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲هزار و ۲۸۳ فقره انشعاب در روستاهای شهرستان جرقویه نصب شده است.

 اسماعیلی افزود: هم اکنون  فقط روستای اسدآباد با کمتر از ۲۰ خانوار به دلیل فاصله زیاد با تاسیسات، تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار ندارد اما با حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای یک کیلومتر خط انتقال به مخزن ۵۰ مترمکعبی، تامین آب شرب پایدار این روستا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: علاوه بر سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ، از منابع داخلی مانند سه حلقه چاه با آبدهی حدود ۲۰ لیتر در ثانیه نیز برای تامین آب شرب روستائیان منطقه جرقویه استفاده می شود.    

اسماعیلی خاطرنشان ساخت: ۱۱۵ کیلومتر طول خطوط انتقال، ۲۴۵ کیلومتر طول شبکه توزیع و بیش از ۳ هزار متر مکعب حجم مخازن آب روستایی در منطقه جرقویه است که بخشی از آن نیازمند اصلاح و بازسازی است.

وی گفت:  از ابتدای سال جاری در حدود  2 کیلومتر از شبکه فرسوده و خطوط انتقال  آب روستایی  اصلاح و بازسازی شد و هم اکنون نیز اصلاح  بیش از ۷۰۰ متر شبکه توزیع در دستور کار قرار دارد.

مدیرآبفای جرقویه بر کیفیت آب شرب روستائیان تاکید کرد و اظهار داشت: تامین کمی و کیفی آب شرب روستائیان یکی از اولویت هاست که با پایش مستمر کیفی سلامت آب شرب تضمین می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار