نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: پالایشگاه اصفهان همانند سایر صنایع موجود در استان باید به‌دنبال ارائه بهترین عملکرد با کمترین میزان هزینه باشد و از حالت خام‌فروشی خارج شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 18 January 2022

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیرعامل شرکت پالایش نفت (پالایشگاه) اصفهان افزود: یکی از مشکلات کنونی کشور ما بالا رفتن مخارج است و پالایشگاه نباید بدلیل درآمد مطلوب به صرف هزینه های اضافه بپردازد.
وی اظهار داشت: در زمانی قرار داریم که همه مسوولان دولتی تمام سعی خود را برای خدمت به مردم صرف می کنند و به هر شکلی می کوشند که بی‌جا و زیادی پول خرج نشود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع نفت و پالایشگاه و پیشرفت این مجموعه گفت: باید پالایشگاه از حالت خام فروشی خارج شود و به سمت فروش محصولات با ارزش افزوده حرکت کند.
وی با ابراز خرسندی از رفع مشکل شرکت پتروشیمی و خرید مالکیت ۵۰ درصد این مجموعه توسط پالایشگاه اصفهان گفت: پتروشیمی بخش بسیار مهمی است و کمک بزرگی به ارزش افزوده محصولات پالایشگاه می کند و برخی بدنبال تعطیل کردن آن بودند که محقق نشد.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: توسعه دادن پالایشگاه در عین حال که بسیار مهم است کاری سخت و نیازمند دریافت مجوزهای لازم از محیط زیست است.
وی همچنین با بیان آیات و روایات و تاکید بر اینکه فرد مسلمان نباید زیر سلطه کافران باشد، گفت: اگر در صنعت و بویژه در پالایش نفت وابسته به دنیای کفر بودیم اکنون همه نیازهای ما باید به شیوه وارداتی و دستوری تامین می‌شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در این دیدار گفت: اکنون ۲۲ درصد انرژی کشور در شرکت پالایش نفت اصفهان تامین می‌شود.
محسن قدیری افزود: صنعت نفت اکنون یکی از صنایع بسیار قوی در کشور است که در همه بخش‌ها به خودکفایی دست یافته است.
وی اظهار داشت: فعالیت های ما بر مبنای کار گروهی و با برنامه است و بدنبال ارائه خدمات صادقانه به مردم به نحو احسن تا دستیابی به رضایتمندی عمومی هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار