مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: امسال ۳۲ میلیون دلار فرآورده خام دامی تحت نظارت دامپزشکی این استان به کشورهای اطراف صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 19 January 2022

هرام موحدی در دیدار با سرپرست فرمانداری تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان افزود: تولیدات خام دامی تحت نظارت استانداردهای بین المللی دامپزشکی انجام می‌شود که در صورت بهبود روابط بین المللی شاهد رشد بیش از ۲  تا پنج برابری صادرات در هر سال خواهیم بود.

وی مطابقت استانداردهای نظارتی دامپزشکی با دیگر کشور ها را مانع بازگشت کالا دانست و اظهارداشت:‌ ۷۵ درصد از صادرات مواد لبنی کشور با نظارت دامپزشکی استان اصفهان انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان توجه به کیفیت کالای تولیدی را در پیشگیری از بیماری ها در حوزه بهداشت و درمان مهم دانست و تصریح کرد: اجرای طرح های واکسیناسیون دامپزشکی از شیوعی بیماری ها جلوگیری می کند و مانع از افزایش بیماران در مراکز درمانی خواهد شد.

وی با اشاره به حجم و ضرورت ماموریت های دامپزشکی خاطرنشان کرد: با وجود حساسیت کار کمبود نیروی انسانی، خودرو و اعتبارات تملک و دارایی برای ادارات شهرستان ها وجود دارد و این موضوع تهدیدی علیه امنیت غذایی است.

سرپرست فرمانداری تیران و کرون در این نشست با اشاره به اهمیت و نقش نظارت دامپزشکی در تولید فرآورده‌های خام دامی گفت: دغدغه پیشگیری این سازمان جدی و بجاست که مانع از سطحی نگری در حوزه تولید می شود.

علی محمدی کیا افزود: فرآورده های خام دامی زیادی در این شهرستان توزیع می‌شود که نظارت‌های دامپزشکی قادر به پیشگیری از شیوعی بیماری های مشترک بین انسان و دام خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت نیروی انسانی در شبکه دامپزشکی تیران و کرون گفت: تلاش برای کوچک سازی بدنه دولت نیازمند توجه به الزامات است و نباید این طرح بدون پیش بینی های مورد نیاز انجام شود.

سرپرست فرمانداری تیران و کرون ادامه داد: کمبود نیروی انسانی در دستگاه های اداری موجب اختلال در خدمات رسانی شده و هم اینک طرح تقویت ساختار سازمانی نهادهای حاکمیتی با بررسی کارشناسان سازمان استخدامی آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار