استاندار اصفهان گفت: آمار نامناسبی در زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی داریم بهمین دلیل لازم است که بخشی از اعتبارات فرهنگی بمنظور افزایش نشاط اجتماعی در بین مردم هزینه شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸ 20 January 2022

سید رضا مرتضوی در اجلاس شورای اسلامی شهرستان های اصفهان، اظهار داشت: ما دستگاه های اجرایی فرهنگی داشته ایم که به جای هزینه‌کرد در حوزه های فرهنگی اعتبارات خود را برای پرداخت حقوق هزینه کردند و عملا خروجی خاصی برای مردم نداشته اند.
وی با بیان اینکه بسیاری از برنامه های فرهنگی به صورت رویدادی و مناسبتی اجرا شده است، تصریح کرد: این در حالی است که باید مسیر را به سمت نگاه اعتقادی موثر در زندگی، خانواده و رویه ای پیش برد زیرا فقط با رویداد محوری نمی توان کار فرهنگی موثر کرد.
استاندار اصفهان گفت: فعالیت فرهنگی نیاز به برنامه ریزی دارد و شوراهای استان در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند زیرا هر کدام در بخش های مختلف فعال هستند.
وی اضافه کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که اعتبارات ملی به‌دلیل وضعیت حوزه درآمد کشوری نمی تواند پشتیبانی لازم را داشته باشد.
مرتضوی تاکید کرد: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی تا آذر ماه به اعتبارات شهرداری ها واریز شده است که انتظار داریم هزینه‌کرد آن در جهت افزایش سرمایه اجتماعی، باز کردن گره از مشکل مردم و توسعه پایدار باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تصمیم های توسعه ای شهرها نباید به کوچ های اجباری منجر شود و باید پیوست های زیست محیطی و توسعه پایدار مبنی بر آینده نگری داشته باشد، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات امروز حاصل تصمیم های غلط دیروز است و ما باید پاسخگوی آیندگان به تصمیم های امروزمان باشیم.
مرتضوی با اشاره به اینکه گذشتگان با نیت خیر تصمیم گرفته اند، خاطرنشان کرد: نگاه های بلند به مسائل وجود نداشته است و امروز پس از گذشت چندین دهه با کمبودهایی مواجه هستیم.
وی شورای اسلامی شهر و روستا را نهادی برای تصمیم گیری مستقیم توسط خود مردم در دایره همه نیازها دانست و گفت: جایگاه قانونی این شورا بیانگر توسعه پایدار است و باید نسبت به این جایگاه نگاه ویژه مسئولیتی شود.

استاندار اصفهان نقش نخبگان و مردم را در تصمیم ها موثر دانست و اظهار داشت: جلب اعتماد، نیاز سنجی، توسعه خانواده، تربیت نسل جدید، مولفه های هویتی ایرانی و اسلامی و ارزش های ملی و اعتقادی باید در نظر گرفته شود.

فرصت‌های گردشگری اصفهان بدلیل کم‌بینی برخی مسئولان مغفول مانده است

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه درصدد هستیم تا مسئولان را به اصفهان جهت پاسخگویی به مشکلات شورای شهرستان‌ها دعوت کنیم، گفت: ما کمیسیون هفتگانه آب برای احیای زاینده رود را به جدیت پیگیری می کنیم.

مجید نادرالاصلی تاکید کرد: بهترین فرصت های گردشگری به چالش کشیده شده است در حالی که اگر گردشگر به اصفهان گسیل شود رونق بسیار خوبی در توسعه پایدار اصفهان ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: بهترین فرصت ها و ظرفیت گردشگری به دلیل کم بینی برخی مسئولان و نیز دوران کرونا از دست رفته است و ما نتوانستیم جایگاه ملی استان اصفهان را ارتقاء دهیم.

نادرالاصلی با بیان اینکه فرصت سرمایه گذاری در همه بخش ها و اقتصاد پایدار باید مد نظر قرار گیرد تا اشتغال در شهرها و روستاها رونق پیدا کند، افزود: در شهرداری ها نگاه نباید به سمت شهرفروشی و تراکم فروشی باشد.

وی، توجه به مناطق کم برخوردار، چالش فرونشست، ایجاد اشتغال نمونه روستایی با حرفه های محلی، توجه به ساختار و سازمان شهرداری ها و بررسی امنیت شغلی برای کارکنان و کارگران شهرداری را از مهمترین مسائل شوراهای اسلامی استان اصفهان برشمرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار