کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای و فعالیت سامانه سرد بارشی تا ۲ روز آینده در سطح استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ 20 January 2022

حجت‌الله علی عسگریان افزود: از امروز تا اواخر روز جمعه، وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بین ۷۰ تا ۹۰ کیومتر بر ساعت بصورت نقطه‌ای و محلی در سطح استان بوقوع می‌پیوندد.

وی اظهار داشت: در این ۲ روز خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در مناطق شمال شرق و شرق استان پیش بینی می شود.

علی عسگریان افزود: هواشناسی استان اصفهان با توجه به اثرات مخاطره آمیز این پدیده نسبت به وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، سازه های موقت و گلخانه‌ها، شکسته‌شدن درختان و آسیب به دکل‌های برق و تابلوهای تبلیغاتی هشدار داد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تاکید کرد: بمنظور جلوگیری از خسارات احتمالی در اثر وزش باد شدید، محکم کردن سازه‌های ساختمانی در جهت کاهش خسارات جانی و مالی، حفاظت از بخش های کشاورزی و اقدامات لازم در زمینه کاهش دید در محورهای اصلی استان ضروری است.

علی عسگریان با اشاره به فعالیت سامانه سرد بارشی در سه روز آینده که همراه با بارش پراکنده برف، شکل گیری کولاک برف در مناطق غرب و شمال استان بویژه در مناطق مرتفع است،  نسبت به لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید در جاده‌ها و مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر هشدار داد.

وی به رانندگان توصیه کرد که احتیاط لازم را هنگام تردد در جاده‌ها با همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات ضروری داشته باشند و نیروهای راهداری نیز برای آماده‌سازی تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار