در شرایط سخت آلودگی هوا که نفس های اصفهان به شماره افتاده است با کاهش شدید دما و افزایش مصرف گاز در مناطق سردسیر،۱۳ مشعل نیروگاه شهید منتظری اصفهان وارد مازوت سوزی شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶ 20 January 2022

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از روزگذشته، ۱۳ مشعل نیروگاه شهید منتظری برای تامین کمبود برق و جلوگیری از قطعی گاز در مناطق سردسیر، وارد مازوت سوزی شده است.

حاجی دلیگانی با اشاره به قانون هوای پاک و گزارش دیوان محاسبات مبنی بر ترک فعل‌های این قانون گفت: مجلس با جدیت به این موضوع ورود خواهد کرد.

عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم به تازگی در توئیتی اعلام کرده بود: «در جدال میان دوندگان حامی هوای سالم و حامیان مازوت برای تامین برق کشور توسط نیروگاه‌های اصفهان، بالاخره پس از ماه‌ها مقاومت فعلا مدیران بر ما غلبه کردند...»
فصل سردِ اصفهان معمولا با وارونگی دما و آلودگی شدید هوا همراه بوده و کمبود باد و بارش، اصفهان را صدرنشینِ آلوده‌ترین کلانشهر‌های کشور کرده است.

افزایش مصرف گاز و کمبود این حامل انرژی و قطعی‌های احتمالی آن نیروگاه‌های گازی استان را مجبور به استفاده از سوخت نفت کوره یا همان مازوت می‌کند که این نکته بیانگر ضرورت مصرف بهینه گاز در تمام بخش‌ها است.

به عقیده کارشناسان "آلودگی هوا" مهمترین پیامد کمبود گاز و استفاده از مازوت به جای آن در نیروگاه‌ها و صنایع است و تبعاتی جدی برای سلامت شهروندان دارد.

نفت کوره یا همان مازوت (Mazut) یک هیدروکربن نفتی ارزان است و استفاده از آن در بیشتر کشور‌های جهان برای واحد‌های صنعتی مجاور مناطق پرجمعیت و دچار معضل آلودگی هوا محدود شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی شهید محمدمنتظری در شمال غرب اصفهان با هزار و ۶۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های بزرگ استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار