مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در بخش ورزش استان دچار چندصدایی هستیم و این وضعیت ورزش را پیچیده می‌کند در حالی که مشکلات این بخش، تنها با هم‌افزایی و تک صدایی حل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ 23 January 2022

سیدمحمد طباطبایی حلقه مفقود شده ورزش اصفهان را نداشتن چراغِ راه، چشم‌انداز و راهبرد اعلام و اضافه کرد: ما برای ورزش استان اصفهان، یک سند چشم‌انداز تدوین کرده‌ایم که در آن اهداف، سیاست‌ها، تقسیم کار و همراهی سایر دستگاه‌ها دیده شده است.

وی با اشاره به رونق ورزش‌های همگانی و قهرمانی بعنوان دو پایه اصلی سازمان ورزش استان اصفهان گفت: فراهم کردن زیرساخت‌ها، رسیدگی به مشکلات نیروی انسانی و تبدیل وضعیت موجود ۲۸ شهرستان بعنوان بازوی اداره کل ورزش، بخشی از اقداماتی انجام شده است.

طباطبایی تصریح کرد: ۲۰۸ پروژه نیمه‌تمام در حوزه ورزش استان وجود داشته که حدود ۱۲۵ پروژه نیمه تمام محسوب می‌شود و ۸۰ پروژه نیز به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان اصفهان، بررسی مشکلات پیمانکاران و بدهی ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیارد تومانی به آنان را جزو اهداف این اداره در جهت پیشبرد وضعیت مطلوب برنامه‌های ورزشی  استان برشمرد.

طباطبایی گفت: ما درصدد توسعه پایدار هستیم و در نخستین گام، توسعه سرمایه نیروی انسانی را مدنظر قرار داده و از نُخبگان و افراد دانشگاهی در کنار افراد با تجربه، بعنوان سرمایه‌های حقیقی استفاده کردیم.

وی اضافه کرد: ما از بهترین مولفه توسعه یافتگی در راستای نیل به وضعیت مطلوب استفاده کردیم تا بتوایم ستون پایداری برای منابع مالی و اقتصادی ورزش و تامین مالی هنرمندان پیدا کنیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان بیان داشت: سومین عامل پس از دو عامل یادشده، محیط زیست است که امروزه ورزشکاران استان ما با مشکلات زیادی از نظر وضعیت اقلیم و هوای منطقه مواجهند.

وی تاکید کرد: ورزشکاران استان، تمرینات خود را بدلیل مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا نمی‌توانند انجام دهند.

طباطبایی افزود: مولفه اقتصاد، محیط زیست، تجربه و پیشکسوتی می‌تواند ورزش استان اصفهان را به سکوهای ورزش قهرمانی برساند.

وی با تحلیل وضعیت موجود اصفهان در بخش ورزش تصریح کرد: ما برنامه‌های عملیاتی، شرح وظایف تربیت بدنی برای شهرداری‌ها و مجامع صنفی در جهت تسهیل امور، شناسایی ظرفیت ها، نهادینه کردن ورزش و عملیاتی کردن اهداف ورزش را تدوین کرده‌ایم اما اجرایی نشده است.

حذف برخی از رشته‌های ورزشی بدلیل مشکلات معیشتی 

معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست، نیروی انسانی را سرمایه اصلی کشور داتست و گفت: ما از سویی شاهد مهاجرت  ورزشکاران و نخبگان ورزش و از سوی دیگر شاهد کنار گذاشتن برخی از رشته‌ها توسط ورزشکاران بدلایل مشکلات معیشتی و تامین زندگی هستیم.

حسین زیبایی تاکید کرد: باید روی این موضوع، تمرکز و از ظرفیت ورزشکاران استفاده کنیم.

معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بیان داشت: شهردار، مدیران عامل فولاد و ذوب‌آهن، مجمع خیران، اتاق اصناف و اداره تعاون باید در چارچوب وظایف خود و با پایش نخبگان استان، در راستای حمایت از آنها گام بردارند.

وی بیان داشت: ۱۴۵  نفر ورزشکار در ۲۰ رشته ورزشی در استان می‌توانند در آینده بین ۵۰ تا ۶۰ سهمیه مسابقات آسیایی و بین‌المللی را کسب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار