تعداد بیماران سرپایی دارای علائم سرماخوردگی در استان اصفهان رو به افزایش و ابتلای قطعی به کرونا نیز دو برابر شده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 24 January 2022

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اُمیکرون را سویه غالب همه‌گیری کرونا در استان دانست و گفت: در یک هفته گذشته تعداد موارد قطعی و مثبت ابتلا به کرونا از هزار و ۵۰۰ به بیش از پنج هزار مبتلا رسیده است.

پژمان عقدک، ۹۲ درصد از مبتلایان کنونی را اُمیکرونی و هشت درصد راهم دلتایی برشمرد و افزود: پزشکان ابتدا بر اساس علائم کلینیکی احتمال ابتلا به هر یک از ویروس‌ها را بررسی می‌کنند و سپس از فرد آزمایش کرونا می‌گیرند.

وی با اشاره به احتمال افزایش کرونا تا سه هفته آینده از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه علائم سرماخوردگی علاوه بر مراجعه به پزشک تا پنج روز خود را قرنطینه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خارش و درد گلو، عسطه، آب ریزش بینی، بدن درد خفیف و ضعف عمومی بدن را از علایم امیکرون بیان کرد و گفت: تاکنون هیچ کدام از مبتلایان به اُمیکرون در اصفهان فوت نکرده اند.

عقدک، کاهش تعداد مرگ و میر قطعی کرونا و تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را از نتایج پوشش حداکثری واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک عنوان کرد.

وی تاکید کرد: روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار دز واکسن کرونا در ۴۶ مرکز تجمیعی و منتخب جامع سلامت استان اصفهان تزریق می‌شود که ۸۰ درصد آن مربوط به دُز سوم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تحویل ۵۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اولویت تزریق واکسن آسترازنکا برای حجاج و افرادی است که قصد سفر به خارج کشور از را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار