همزمان با سراسر کشور در اصفهان؛
بیمه سلامت ایران هزینه‌های درمانی بستری و سرپایی شهروندان دهک‌های اول تا سوم اصفهانی را به صورت رایگان پوشش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ 07 May 2022

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: از امروز با اعلام سیستمی شماره‌های ملی سه دهک اول جامعه از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به سازمان بیمه سلامت، این شهروندان می‌توانند از تخفیف ۹۰ درصدی تعرفه دولتی خدمات بستری مراکز درمانی تحت پوشش وزارت بهداشت و ۷۰ درصدی تعرفه دولتی خدمات سرپایی و پاراکلینیک بهره‌مند شوند.

دکتر محمدحسین صفاری تاکید کرد: این شهروندان برای استفاده از تخفیف باید به مراکز درمانی تحت پوشش وزارت بهداشت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت بیمه‌ای خود از کددستوری *۱۱۶۰# استفاده کنند، افزود: شهروندان دهک چهار به بعد که متقاضی استفاده از خدمات بیمه سلامت هستند یا به دهک درآمدی خود اعتراض دارند می‌توانند به تارنمای "شهروندی بیمه سلامت" به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir یا دفتر‌های پیشخوان خدمات دولت طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تاکید کرد: شهروندان تحت پوشش بیمه سلامت برای استفاده از نظام ارجاع الزامی است به مطب یکی از پزشکان عمومی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند و پرونده سلامت تشکیل دهند.

دکتر صفاری، دهک‌های چهار تا ۱۰ متقاضی استفاده از بیمه سلامت را ملزم به پرداخت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد حق بیمه دانست و گفت: این اقشار می‌توانند از خدمات درمانی بخش خصوصی نیز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، روستاییان و عشایر نیز برای استفاده از نظام ارجاع بیمه سلامت به پزشک خانواده مستقر در مرکز بهداشت محل سکونتشان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار